Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter min første fødsel har jeg fått helt fødselsangst. Jeg vil gjerne ha flere barn, men orker ikke tanken på å gå gjennom fødsel en gang til. Var rett og slett en traumatisk opplevelse selv om fødselen i og for seg gikk helt normalt.

Hva skal til for å få keisersnitt neste gang? Jeg er livredd for å bli gravid igjen hvis det er umulig å få gjennomslag for dette....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ks om man ber om det. Jeg er litt i samme situasjon som deg. Dvs jeg hadde en normal fødsel, men hadde total ruptur og har hatt veldig masse plager i etterkant. (Har ennå plager og gutten er nå 7 mnd). Jeg ønsker egentlig å føde normalt da ks har mer komplikasjoner og babyen mister en del viktige bakterier som de får gjennom vaginal fødsel. Det er også mer traumatisk for en baby å komme til verden via ks, enn vaginalt. Huff.. ikke lett dette. Derom du blir gravid igjen, så snakk masse med jordmor om dette. Men som sagt, så så jeg en lege som uttalte at man alltid får ks om man virkelig ønsker det. Sto om det i siste nr. av bam gravid.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Jeg vil jo egentlig også føde normalt, men jeg er redd jeg skal få helt panikk. Har som sagt fått helt angst for å føde igjen....

Det er kanskje forskjell fra sykehus til sykehus også? Kan det være at noen er "strengere" enn andre?

Skrevet

ikke om man bor i bergen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...