Gå til innhold

dere som ammer eller har ammet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at det er veldig viktig med hudkontakt når man mater baby'n sin.. jeg ammer jo ikke, får kun mm og mme på flaske og lurer litt på dette...

Hva menes egentlig med hudkontakt? Er det hud mot hud? For med alle ammetopper og ammebh'er som finnes, så er det vel få som kler helt av seg for å amme? eller?

Om dere gjør det, så lurer jo jeg på om det beste er at jeg også gjør det, selv om jeg mater med flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hud mot hud ja :) du kan jo bare løfte opp genseren din sånn at han ligger mot huden din på magen når han får flaske :) jeg både ammet og ga mme.

Skrevet

jeg brukte ikke ammetopper, dro opp genseren... og jeg måtte kle av han for å holde han våken.. gjorde ikke det bevisst for å få hudkoontakt, men .. jeg brøy meg ikke så mye om andre, amming er naturlig! selvfølgelig kledde jeg ikke av han på senteret og kafe og sånt!

Skrevet

Blir ikke akkurat så mye direkte hudkontakt når man ammer heller, med mindre man sitter med bar overkropp. Og det gjorde jeg i grunn sjelden :) Nærheten får man jo uansett om man ammer eller gir på flaske, så jeg tror du kan beholde klærne på. Man koser jo masse med babyen sin utenom mating også.

:)

Skrevet

takk til alle som har svart :)

Fordi....om man skal ha hudkontakt..da må man jo kle av både seg selv og baby....? eller? bare lurer skjønner dere :)

Skrevet

jo, men trenger jo ikke gjøre det hver gang du ammer :) ta til morgen og kvelds evt da vet du :) oppi senga di eller noe med dyne hvis det ikke er så varmt ute! kos deg med puppingen!

Skrevet

okay.. takk takk :)

Skrevet

Kroppskontakt er vel så viktig som hudkontakt. Bedre å holde han inntil deg når han får mat enn å sette han i stol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...