Gå til innhold

Redd jeg ikke kan få flere barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endometriose. Dvs jeg hadde det før mini kom til verden. Etter det har ingen sett snurten av den (som gynekologen min sa).

Allikevel sitter jeg med en ekkel følelse at denne endoen skal komme i veien for mine videre familieforøkelsesplaner ... Blir nok en stund til, men dog. Yngre blir man jo heller ikke.

Har noen av dere erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett råd til deg: Ikke utsett babyprøvingen for lenge! Du vet ikke hvor lang tid det tar før du blir vellykket gravid på nytt.

Jeg har ikke endometriose, og datteren min kom som et skudd, faktisk ikke planlagt engang. Og jeg tenkte at noe mindre enn 2 år og 3 måneder ville jeg ikke ha mellom barna, men ikke mer enn 3 år heller. Så vi planla et mai/juni barn 2007 som tidligste mulighet, og hvis det drøyde, ville vi sikkert likevel klare å få den aldersforskjellen vi ønsket likevel. Regnet med å være temmelig fruktbar.

Og jeg ble gravid med termin i juni 07. Og mistet i SA. Og ble gravid igjen med termin i oktober 07. Og så var det graviditet utenfor livmoren, ble operert og fjernet den ene egglederen i mars. Nå har det gått 4 mnd med prøving, og ingen tegn til graviditet. Hvis vi får det til neste måned bli aldersforskjellen 3 år og 2 mnd...

Så hvis du har kompliserende faktorer er det bare å droppe prevensjon med det samme! Heller 2 tette enn bare 1 barn, ikke sant?

Skrevet

Hei! Jeg har endometriose og har vært veldig dårlig. Er utrolig redd for å bli syk igjen (har operert fl. ganger), og leser her at du er frisk. Ble veldig glad for det og tenker det er håp for meg og. Uansett har jeg tenkt å prøve på nr 2 med en gang, nr 1 er 10mnd og tr har akkurat meldt sin ankomst. Håper jeg slipper IVF som legen antok at jeg trengte forrige gang, og at det i det heletatt kan bli flere barn?? På Rikshospitalet sa de til meg at jeg måtte bare få de barna jeg ville ha fortest mulig hvis det skulle være noe håp. Men vet ikke om du bør skynde deg el om din situasjon er annerledes. Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg slenger meg bare paa de som sier at det er lurt aa faa de man oensker seg - dersom man oensker seg flere og enda kan velge. Jeg er 35 aar, har en datter paa 3 aar, har mistet fire veldig tidlige (foer uke 5 var over) og sier bare som saa: hva enn som gjoer at det er saann for meg, saa er alt som kommer til meg de neste 5 aarene velkomment... =o) Det kan jo bli alt fra 0 til 4-5 barn det! =o) Har hatt en mild pco, men den ser ut til aa vaere paa retur, etter drastisk endring i livsstil. Saa jeg haaper og ingenting, selv om jeg er ordentlig karriereGunda, skal vaere grunn til aa utsette noe her i gaarden.

Haaper sykdommen din er borte som legen tror, og anbefaler deg aa bare kjoere paa jeg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...