Gå til innhold

"storebror" er 16 mnd ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og jeg grubler på når jeg orker en til. Er sliten nå. Baby og liten gutt er slitsomt å ha i hus. Føler jeg må sove ut litt og få litt overskudd igjen.

... MEN ... vanskelig å skrive hva jeg føler... det varierer veldig om jeg føler jeg har lyst på en til eller ikke. "Alle" rundt meg sier at jeg må få en til - at det er "fælt" å vokse opp som enebarn og en berikelse å ha noen å støtte seg til. Jeg tenker at det er jo ikke sikkert "man har noen" selv om man har søsken ... vanskelig!!

NOen med erfaringer?

Og er det noen av dere som vet hvor man får bestilt en liten jente som sover hele natten og ikke skriker så masse?? *gruble*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er nok å vente en stund før du får et barn til. Man må ikke få ungene i rask rekkefølge, med mindre man som har har biologiske begrensninger (i forhold til alder).

Det er helt naturlig å ville gjøre seg ferdig med ett bleiebarn før man får enda ett i hus. 3-4 år mellom hvert barn er nok det ultimate skal man ha nok tid og energi til å ta vare på ungene sine.

Har det noen hast da?

Skrevet

Jeg har også følt presset fra omgivelsene lenge nå (har en sønn på snart 2,5 år). Forstår ikke hvorfor alle skal blande seg inn?!?

Selv har jeg valgt å vente pga at jeg ikke har hatt overskudd til å få ett barn til tidligere. Sønnen vår ble født for tidlig, og det medførte en del ekstra utfordringer den første tiden. I tillegg var han ca ett år før han sov hele natten (hender han våkner enda også, men det er ikke noe stort problem lenger heldigvis). Nå har vi hatt ca 1,5 år som har vært ganske behagelig, og det har i alle fall jeg hatt behov for før det er på an igjen :-) Det er først de siste par månedene jeg har følt meg klar for en til. Vi begynner prøvingen i august, og hvis jeg blir fort gravid er sønnen vår litt over 3 år når neste mann kommer. Perfekt synes jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...