Sentralstøvsugeren Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hadde vært gøy å hørt litt erfaringer......hvilke arbeidsoppgaver dere har, lønn, arbeidstid m.m....
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 jeg jobber ikke.men mamma gjør. det har hun gjort siden jeg gikk i 2 klasse:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 jobber på sfo, men ikke som leder da.. lederen har lønn ut i fra antall barn, antall ansatte, og ellers hva kommunene mener de fortjener.. arbeidsoppgavene er bl.a. å være med barna, lede personalmøter, føre regnskap og busjett, holde orden på alle ungene som er der i forhold til lister på de o.l.. lager dagsplaner, arbeidstider for alle, mye samarbeid med rektor, de jobber 100% om det er ver 70 barn., og setter opp arbeidstida litt sånn som det passer inn.. de har kontortid når barna er på skolen og er ofte sammen med barna som oss andre når de er der.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har vært det på en liten skole. Få barn (ca 40 stk) gjør at man ikke har mye personale å gå på. I tillegg jobber jo mange i kombinasjon med skolen og det er vanskelig å sette opp vaktlister. Vi var som regel maks 2 på jobb omgangen. Ved sykdom sliter man veldig, spes hvis det ikke finnes vikarer. Siden det var få voksne kunne vi sjelden el aldri ta ut avspasering pga av timer man jobbet ekstra ved f.eks sykdom.... Jeg hadde ansvar for vaktlistene, matbudsjett og driftsbudsjett. Innkjøp av mat. Møter med rektor, klasseforstandere og personalet. Måndlige møter med andre Sfo-ledere. Ved spes behov hos enkelte barn har man møter med ppt og barnevern. Jeg måtte lage alt av lister/registrering av barn/innmelding/påmelding. Kontakt med foreldrene hvis det hadde skjedd et eller annet. Foreldremøter. Jeg kunne på en måte bestemme arb.tid selv. Men jeg var like mye en del av personalet og hadde både åpningsvakter og stengevakter. Men det var jeg som fikk problemet når noen var syke og vi ikke hadde vikarer. Da måtte jeg møte opp selv om jeg kanskje hadde fri el andre planer/møter ol. Jeg erfarte hvertfall at store SFOèr fungerer bedre enn små og at jeg selv foretrekker å være en base-leder framfor den lederen med alt ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå