Gå til innhold

flytur med ei på 21 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei veeeeldig aktiv jente på 21 mnd. til fredag skal vi fly fra kristiansand til tromsø. fløy i fjor sommer til trøndelag, og det gikk greit for hun var så liten ennå. men hvordan klare å aktivisere ho så lenge på fly? det største problemet er jo at hun må sitte stille, og det er noe hun absolut ikke liker.... noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, syns det var et slit å reise med snupp når hun var 21 mnd. Mitt beste tips er å prøve å få et eget sete til henne, dvs sett henne i eget sete og flytt henne ikke før noen ber deg om å gjøre det, dvs hvis flyet er fullt. Ha med rosiner og vann, en liten leke, bok eller noe. La henne gå litt i midtgangen hvis hun blir veldig urolig.

Lykke til! :o)

Skrevet

thanks! tenkte også å kjøpe en ny leke som hun får bare på flyet. at hun ikke er lei av den før vi skal fly liksom... hehe. ser litt mørkt på dette ja. hehe.

Skrevet

noen forslag til leker som kan engasjere litt? holde henne litt opptatt?

Skrevet

Unger er jo veldig forskjellige, men snupp på 22 mnd har akkurat fått ei dukke man kan trykke på magen og som da ler, og som lager suttelyder når hun får smokk eller flaske. Fenger veldig, og ikke er den så stor. Lurt å vente med å gi ny leke før på flyet ja. :o)

Tegning er også veldig gøy.

Skrevet

De får sånn eske med farger og ting i på flyet, liker hun å farge? fikk aktivisert lillemor(19 mnd) en liten stund med det på flyet(flytur på 2 timer). Til eldstemann husker jeg jeg hadde med puslespill(sånn med knotter hvor det er hull til en og en brikke) funket en stund det og. Bøker er tingen(hvis hun liker det). Det er ingen som sier noe på at hun er litt i midtgangen å leker heller. Ha litt å spise med til henne, og litt å drikke. Det man har med å drikke til baby er greit å få gjennom sikkerhetskontrollen.

Skrevet

bør jeg kjøpe sånne ferdige kulier eller biola og sånn da? så de ser at det er lukket emballasje? eller kan jeg ha med i drikkekopp?

ja, tegning fenger nok en liten stund. og dukke ja, hun elsker dukker. beby som hun sier. *ler* ikke så dumt det nei.

Skrevet

Til dere som sier at det er greit å leke i midtgangen, så er det fryktelig dumt. Plutselig får man litt turbulens og barnet kan falle å slå seg på mange harde kanter i flyet. Det er en grunn til at man anbefaler at man har setebeltet festet under hele flyturen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...