Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vet enda ikke hva maserier er? Er det når man får skikkelig vondt nederst i ryggen? Hva er maserier? Hva er Kynnere? Kan noen forklare meg DETALJERT slik at jeg skjønner hva det er? Eller må jeg gå til fødsel uten å vite om jeg har hatt det eller ikke? Og viss kynnere skal gjøre livmora klar til fødselen slik at den går fortere og gjøre den klar, ja, da føder vel jeg utpå nyåret engag. Har terming om 30 dg.
MomInUSA Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Tror det er vanlig at foerstegangs ikke har mye kynnere eller har kynnere uten aa vite det. Jeg trodde ikke jeg hadde hatt en eneste kynner sist - og saa gikk vannet. Men jeg hadde nok noen, for jeg kan kjenne det igjen naa. Trodde det var babyen som presset mot magen jeg naar magen ble stram, vel.... det var nok ogsaa kynnere. Husk ogsaa at folk opplever kynnere og rier forskjellige - det er ikke noedvendigvis noe fasit-svar. Kan ikke svare for maserier - men kynnere hos meg begynner nederst paa magen og sprer jeg opp - magen blir hard og stram og det blir litt tungt aa puste paa en maate. Saa slipper det opp litt etter litt. Tror ikke du skal bekymre deg -den lille kommer nok ut foer nyttaar!!! :-)
Småbarnstreff Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er i mitt andre svangerskap og har aldri hatt maserier. Men jeg tror det kjennes ut som rier uten at de lager åpning. De skal visst slutte av seg selv når en feks legger seg ned. For meg kjentes rier ut som menssmerter. Vondt i magen under riene, merket ikke noe mellom riene. Kynnere kjenner jeg som at magen strammer seg og blir helt kantete og hard. Håper det hjalp litt, det er vel ulikt fra person til person hvordan svangerskapet og fødselen er, så det kan godt hende at du opplever noe helt annet. Kan forresten tipse om bringbærbladkapsler som kan gi flere kynnere og derfor hjelpe livmora i gang. Ta full dose fra uke 37.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå