Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er vanlig å gi ti et bryllup om man er:

-enslig?

-par?

-bror eller søster?

-annen familie som tanter/onkler, søskenbarn osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si

300

500

1000

500

sånn ca

Skrevet

Jeg ville gitt

500,- som enslig og 1000,- som par uavhengig av hvilken tilknytning man har til brudeparet.

Men hvis man blir bedt bare til kaffen, eller er i et bryllup med noen som ikke står så nært, så ville jeg vurdert å halvere beløpene.

Skrevet

Vi gir 500 som enslig og 1000 som par til venner/familie utenfor nærmeste kretsen.

2500-3000 til søsken.

Vi reduserer ikke beløpet selv om vi er kaffegjester.

Skrevet

vi gir 1000 som par til venner .

til familie ville vi gitt mellom 2 og 3000

til kaffi ville vi kanskje redusert litt, men ikkje masse .

visst noen gifter seg og vi ikkje skal i bryllupet men gir en oppmerksomhet likevel gir vi 250 cirka

Skrevet

Er man invitert i bryllupet så gir man minst 1000 som par og minst 500 alene uansett hvem det er til! er det nær familie som bror eller søster ville jeg gitt fra 3-5000 avhengig av hva de ønsket seg!

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men ville nok aldri gitt for mer enn 1000 kr (fra et par). Sykt dyre presanger folk her inne gir :) Tror nesten jeg ville blitt kvalm om jeg fikk så mye av noen.

Skrevet

Kan jo svare på det vi fikk av

- enslig venn/søsken: gave/penger til ca 500,-

-vennepar: alt fra 400 til 1400,-

-søsken: 1000 av to søsken, og 2000 av søstra mi

- tanter og onkler: 1000-1500,-

Skrevet

Jeg og mannen min kjøpte gave til 600 kr i forrige bryllup (nær venninne av meg). Vi er begge studenter.

Skrevet

Jøss, så dyre gaver folk gir...

Skrevet

Har ikke vært i så mange bryllup da, men for 4 år siden gifta venninna mi seg og da ga vi en gave til ca 500-600kr.. Vi hadde ikke råd til mere.. Da var vi i bryllupet også.. Og så giftet en gammel barndomsvenninne av meg i fjor, og da fikk ho en gave til en verdi av ca 200...(ble ikke bedt der da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...