Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hvilken bilstol har dere til litt større barn (dvs. fra 9 kg)? Hvilke anbefaler dere? Camilla
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Vi har akta graco cosmic.. Er kjempe fornøyd!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 litt utenom spørsmålet: når er det vanlig å bytte stol?
mammmamia ** Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Akta Graco Duologic, Maxi Cosi Mobi, Akta Graco Cosmic Comfort, Brio Zento og Britax Secura er råbra seter! De trenger ikke å veie 9 kg heller, så lenge ungen sitter bakovervendt (bør gjøre det til min. 3-4 år) heller, så lenge ungen sitter godt og du har et sete med god hvilestilling og som ungen trives i er det bare å bytte :-) Duologic kan forresten med hell brukes fra fødselen av, er babysete og barnesete i ett, anbefalt av svensk trygg trafikk og et knallbra og trygt sete! Har det selv og er kanonfornøyd. Har også hatt Akta Graco Cosmic og Britax, men liker Duologic best :-)
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Acta graco duologic.. kom dårlig ut i test! pga faren for feilmontering er stor, og brio zento kom også dårlig ut. Så blir vel ikke riktig å kalle de råbra seter.. Vi skal kjøpe BeSafe Izi Combi X1, kan brukes både bakover og forovervendt.. kom best ut i test i fjor.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 mamma mia tror hun er ekspert på bilstoler....
Murmeline Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Har Acta Garco Cosmic, og er storfornøyd. Ville egentlig ha HTS combi, men det passet utrolig dårlig i bilen vår, hellingen ble helt feil, og setet gav null plass til bena til en 3-åring. Cosmic var mye bedre hva angår helling og benplass, og jenta mi satt også bedre i dette setet. Min anbefaling: ta med både bil og baby og prøv! Ikke alle seter er skapt for alle biler, og babyer er forskjellige. Hva angår "best i test" generelt; en testvinner sier mest om hvordan de har vektet de ulike faktorene, feks duologic som fikk dårlig score, fikk jo dette hovedsaklig pga litt vanskelig montering. Man monterer setet bare en gang (som regel..), og det kom svært bra ut i sikkerhet, men det veide ikke så tungt i denne testen tydeligvis. Det finnes mange bra seter der ute, kunsten er å finne den rette for akkurat dere:)
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Ofte så bytter man jo setet over i andre biler.. hvis f.eks bestemødre eller tanter skal hente barn o.l.. så da er det vesentlig at stolen er lett å montere .. syns jeg da! For en den feilmontert.. så er sikkerheten deretter.... så det er vel som regel ikke en gang..
Harehopp Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Vi har maxicosi,, er fornøyd med den, men tenkte jeg skulle prøve noe annet også... Så i går tok jeg meg en runde rundt på forskjellige bilstolleverandører å spurte om råd.. Jeg spurte om hvilken bilstol de kunne anbefale, uten å si hvilken jeg hadde fra før,,.. (tenkte jeg skulle kjøpe acta graco eller britax sin...) Men på samtlige butikker jeg var på anfefalte de maxicosi,, best i tst-vinner.. Graco`n burde jeg ikke kjøpe i hverfall og britax sin var ikke så veldig bra den heller sa de.. Så har beholder vi maxicosin ja,, Hts sin besafe var bra den også, men ganske mye tyngre...
mammmamia ** Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 Hvis du hadde sett testen ville du ikke sagt det... Duologic er et kjempebra sete, verdens enkleste å montere, og er utviklet i samarbeid med Trygg Trafikk... Å kalle det dårlig pga en test som er utført av ukompetente folk blir bare for dumt... Brio Zento har også vært testet maaange ganger og alltid gjort det bra, Brio har også kommet med en uttalelse ang denne testen, det viser seg at setet har blitt montert feil, montert fremovervendt på en måte som ikke skal være mulig, og derfor gjorde det det dårlig... Det er lurt å sjekk bakgrunnen til setene før man bare leser en test og gjør seg opp en mening... Disse testene er ikke utført på norsk grunnlag og bør derfor tas med en stor klype salt...
Rose69 Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Vi har nettopp kjøpt BeSafe Izi på Babyshop.Denne bilstolen fikk best i test og den kan snus når barnet ikke lenger vil sitte bakovervendt. Litt kronglete å montere første gang, men til gjengjeld virket det som en utrolig stødig bilstol.Avtagbart trekk som kan vaskes.Vi kjøpte imprigneringsspray til stoffet så holder det seg lenger pent. (Tilbud på babyshop.Kr 2790,- mot 3300,. før.Dette pga. utgåtte farger.De hadde limegrønn og burgunder bl. a.) Her er info : http://www.hts.no/norsk/default.htm (Skulle tro j var selger for dette produktet.hehe - men d r jeg da alså ikke.Vi var bare så fornøyd med kjøpet)
LL79 Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Hvilken Maxicosi stol er det? Bakovervendt? Kilo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå