Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Har en liten gutt på snart 4 måneder som de siste kveldene er blitt heeeeelt umulig... Han kan ammes konstant fra kl 17 og utover kvelden, men blir allikevel helt krakilsk og veldig vanskelig å legge. Vurderer sterkt å begynne med et par teskjeer grøt... Noen med erfaringer?
LL79 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg begynte når han var rundt 4 mnd. Merket da at jeg ikke hadde nok mm, så da begynte vi. En t-skje første dag. To t-skjeer neste dag. Tok vel litt over en uke så fikk ha full posjon. Jeg gav han det på formiddagen da. Greit å se hvordan magen reagerer. Har fått tips fra hs om å heller gi grøt enn mme. Lykke til. Husk å amme før du gir grøt, ellers kan du miste melka. L
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Dytter jeg, er litt desperat her så ønsker mange svar
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Begynte med grøt når snuppa var 3,5 mnd. Ble rett og slett ikke ordentlig mett av mme lenger,og vektoppgangen hadde stoppet opp en del,så da begynte vi med grøt på kvelden. Helsesøster anbefalte det også,og nå er hun 4 mnder og får grøt 2 ganger om dagen:)
MartinFelipe07 Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg begynte for ikke så lenge siden å gi Martin grøt. Han er 4 måneder forresten. Gir han mm hele dagen.Når klokken en halv ni på kvelden gir jeg han nesten en hel spiseskje med grøt. Og deretter pupp. Gir han da grøt først jeg. Han sover mye bedre om nettene og virker som at han tar maten fint
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Vi begynte litt før snuppa var 4mnd,var utålmodig og grinete på kvellinga så prøvde det. Nå er hun 5mnd og har nettopp begynt med full porsjon,så har økt gradvis. Hun får grøten ved 19-tida,så er det stell/bad og pupp ved 20-20.30 tida,fungerer veldig bra. Kvelden har blitt lettere etter vi begynte.
mammasgo`jente Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Hei! Jeg begynte med grøt i kveld! Snuppa er 3,5 måned. Hun hang i puppen hele dagen omtrent, hver 1,5 time og enda oftere på kvelden. Virket aldri fornøyd, og når kvelden kom og hun var klar til å legge seg ble hun bare mer og mer overtrøtt for hun ble aldri skikkelig mett. Håper dette bedrer seg framover nå når vi har begynt med grøt! Har ikke sett noen rekasjon på grøten enda, og hun har ikke vist tegn til vondt i magen. Får sjå hvordan det går utover natten. Jeg ga henne 1 ts grøt med mm 19.30 og ammet henne etterpå og la henne 21.00. Da sovnet hun etter litt gråting(hun bare mååå gråte seg i søvn!) og så har jeg nettopp vært å ammet henne nå. Og nå sover hun! Forhåpentligvis til i morgen!! Har ikke bestemt meg hvor rakst jeg skal øke mengden med grøt. Vil prøve med en teskje nå framover noen dager ihvertfall slik at jeg ser om hun får vondt i magen av det. Lykke til!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 vi har nettopp begynt med grøt. Gitt det i tre dager nå. Snuppa er 4mnd neste uke. Og det fungerer supert!! Vi gir grøten kl 17.30, så bader vi, koser litt og legger hun kl 19. Da får hun flaske, og sover sååååå godt til neste dag kl 07.
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Må bare legge til at hun fortsatt våkner for pupp etter 3-4 timer,kanskje 5. Gleder meg til hu sover over det første nattmåltidet.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 HI her Hvor mye skal man begynne med, og hvilken grøt?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 maisgrøt anbefaler jeg, å en-.to skjeer å øke gradvis..står på pakka;)
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Vi begynte med maisgrøt,har bare gitt det foreløpig,skal blandes med mm el mme. Begynte med en t-skje helt tynt så økt gradvis,får full porsjon nå. 5mnd. Tenkte prøve hvetegrøt en dag.
ValentinesBaby Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Vi begynte med grøt for ca 1 uke siden, han ble ikke mett med mm. Han blir 4 mnd til uka, det har gått helt greit, han elsker det. Vi begynte med havregrøt vi=)
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Det var havre jeg mente,ikke hvete:-) Greit å blande med vann da,lettvint.
ValentinesBaby Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Ja det er lettvint=) Tenkte vi skulle starte med det, også heller gå over til maisgrøt senere. Har kjøpt pæremos som han får sammen med grøten, som sagt han elsker det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå