Gå til innhold

Leit luksusproblem. Råd mottas med takk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerforeldrene mine sier aldri nei! Selv om de har avtaler, er invitert i store selskap, skal på ferie etc, etc, melder de avbud, booker om og gjør hva som helst for å kunne hjelpe oss.

Klager ikke! Men hvordan forklare på en pen måte at vi snart ikke tør spørre de om hjelp? Har sakt det rett ut et par ganger at jeg synes det blir for gæli når det er slik, men de bare ler det bort.

Jeg synes faktisk det begynner å bli et "problem", om dere forstår hva jeg mener. Noen tips til hvordan å få det "banket inn" hva vi mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker jo som de syns det er helt greit!? De syns sikkert det er helt fantastisk herlig å passe barnebarn:)

 

Kan jo kanskje spørre "har dere planer på lørdag, eller?" eller noe sånt.

Skrevet

hvorfor ikke heller hente informasjon om deres planer fremover i en vanlig samtale - uten at dere nevner at dere trenger barnevakt. F.eks:skal dere gjøre noe hyggelig fremover da? , var det nå dere skulle på fest? , har dere noen planer for ferien da? o.l

Kanskje teit forklaring, men håper jeg fikk frem hva jeg mente :-)

Skrevet

De lyver forstår du, det er det som er problemet. Senere får vi vite at de egentlig skulle vært på ferie, ha jobbet, vært i 60 års lag osv.....

De er jo voksene og må gjøre som de vil, men det føles liksom ikke riktig at vi ikke kan stole på at det helt sikkert passer...

Skrevet

Forstår hva du mener! De er veldig misstenklige da og spør ofte hvordan det før de svarer, men jeg skal gi det der et mer iherdig forsøk! :)

Skrevet

Høres ut som de er blit besteforeldregale. OG tar for seg absolutt alle muligheter til å være sammen med krapylet... Mine er også sånn, da i et annet land...

Skrevet

Ikke spør dem så ofte burde være løsningen på problemet.

Skrevet

Oi, ja da skjønner jeg jo at det kan være litt frustrerende!!

Men hihi, de er jo litt søte og da!!?

Skrevet

Riktig! De er veldig bestmor og bestefar! Kjempe koselig, veldig søte og vi vet aldri hvordan vi skal få takket de nok! Og det er ikke bare sønnen, men maling av hus, reparering av tak, hugging av ved, laging av kaker/mat osv osv osv.

Håper jeg blir like ernergisk når jeg er nærmere 60! Og de har ikke bare oss, selv om det ser slik ut...... :)

Skrevet

Spør ikke ofte heller vi altså! Men vi kan jo sef helt slutte å spørre, men jeg tror ærlig talt ikke det løser problemet. Kun skaper noen andre.

Skrevet

Hva med å kjøpe dem/dere noe god samvittighet? Kjøpe dem en langWeekend med helpensjon på fjordhotell eller noe? Så er dere sikker på hvor de er og når de skal ;)

Skrevet

:DDD Den var ikke dum! Spørs om ikke en slik gave ramler inn hvert øyeblikk ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...