Nickey Mouse Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Må til legen i morgen med lillegutten min (syk igjen stakkar!), og lurte på om jeg skulle spørre om jeg fikk tatt blodprøve for å se om jeg faktisk er gravid? Tror jeg skulle hatt IKM på fredag, men litt usikker. Hvor tidlig ser de det hos på en blodprøve? I tilefelle jeg har bommet helt på IKM...
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 eg vett ikke hvor tidligt men når eg va å spurte om di kunne sjekke med blod prøve så ba di meg berre ta en pisse prøve. fikk aldri ta en blod prøve.
Nickey Mouse Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 Har en veldig grei lege, og kjenner ene helsesekretæren (mammaen til en gammel klassekamerat), så tror ikke det er noe problem. Merklig svar hos legen, egentlig?!
Gurine Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Tror ikke det er vanlig praksis at man tar blodprøve for å sjekke om man er gravid. Det vanlige, både hos lege og jordmor, er at man tar med urinprøve og får tatt en stix. Blir jo omtrent som de testene man kan ta hjemme, men de hos legen kan vel være litt mer følsomme. Tror det er ved mistanke om SA at man evt kan ta blodprøve, og at det kan ta noen dager før man får svaret på prøven. Men du kan vel ta med en urinprøve for å få sjekket kanskje? Lykke til (c:
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 den legen var en legevakt lege heldivis ikke fast legen min=) han kjedet seg på jobb å når han sko vise meg inn dit eg sko så hørte eg han si til med legene sine ''noen av dere som skal teste dere? hahaha'' fikk lyst å gå rett og slett.
Dizzie_mortil3 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Det er ikke vanlig å ta blodprøve for å se om man er gravid. Blodprøvene brukes dersom det er mistanke om kompliserende faktorer, SA/MA, EXU etc. Men blodprøvene er mye mer følsomme enn urinprøvene, og kan oppdage hCG over 5. Urinprøvene som brukes på legekontoret er de samme som du har hjemme, og oppdager hCG over 25-50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå