MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 har ei jente på 14 mnd. bor med hennes far og er han jeg er gravid med. vi planlagte ett barn til. jeg sluttet på p-pillene rett over jul som var. ønsket liksom to tette. men så når jeg nå i dag da fnt ut etter og ha lurt i noen dager så var ikke sambo helt sikker. han trudde ikke vi hadde råd. har jo mere råd nå enn når vi fikk første. er jo klart det koster mere og ha to da. men som jeg sier til han at jeg ønsker jo det barnet og vil jo helst ikke ta abort. hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Ett_øyelokk.... Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Dere var jo i utgangspunktet enige om et barn til. Syns ikke han har rett til å ombestemme seg nå som spira sitter.. Hadde ikke tatt abort for hans del.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Det er vel litt for sent nå? Kan ikke si ja, bli gravid og så tvile.. Ville helt klart beholdt!
2 søte små gutter Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Det økonomiske ordner seg alltids, han er nok bare litt sjokka - de blir ofte det når de får høre at de skal bli pappa. Gratulerer - kos deg med svangerskap og baby
blond Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Satsa på at han var i sjokk og at det ordner seg. Har han vært med på leken får han ta konsekvensene av den.
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 siden dere var enige, tror jeg han kanskje ble litt nervøs når det faktisk ble et faktum.. han venner seg nok til tanken!
BettyBoob Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 kan jo ikke bare ombestemme seg sånn? Han får bare komme over "sjokket" og innse at dere blir tobarnsforeldre snart Lykke til med svangerskapet!!!
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 så koslig dah,... gratulere så myye! ) la han få litt tid på seg.. kanskje han ble litt paff eller sjokka!? ) det ordner seg alltids med økonomien... man må bare prioritere litt annerledes enn før.. ) stooooor klem...
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2007 ja, jeg håper da det. mulig det skrempte han litt ja når hn så testen her likosm. men men hu vi alt var var ingen ting planlagt og da bestemte han seg for at han var klar til og bli pappa på bare noen timer liksom. han jublet jo. så likosm rart. men kan hende han ble litt skremt av ett barn til. men jeg sa at det var for dårlig grunn og gå og ta abort når jeg besvist sluttet på p piller i enighet med han. økonomien blir dårlig på en måte ja. men kommer nok mulig til og beholde jenta mi hjemme. selv om hun i august begynner i bhg. får se litt der egentlig. er sykemeldt jeg serru. og skal ikke tilbake i den jobben og innen ungen da kommer har jeg akkuratt rukket og være sykemeldt i ett år.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Jeg ville beholdt i den situasjonen - dere var jo enige! Syns det er dårlig gjort av typen din å plutselig ombestemme seg nå når dere endelig har truffet blink. Men det er jo kanskje mest usikkerhet fra hans side også - har inntrykk av at de fleste mannfolk har mye kalde føtter overfor sånne ting ;o) Økonomisk pleier alltid ting å ordne seg - hvis du er i jobb så får du jo tid til å opparbeide deg fulle fødselspenger også. Dessuten er det ikke like dyrt det første året med nr 2 - dere har jo alt av utstyr allerede vil jeg tro )
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2007 ja, det jeg mener og. han mener jo at for ett barn til må vi ha ny bil og ny vogn osv. men det er noe vi ikke trenger. vogn har vi etter snuppa og søskenvogn trenger vi ikke. da hun antagelig kommer til og være i bhg. og egen vogn til hu har vi om vi skal no spes alle fire. hm... skjønner ikke helt prob hans jeg da.
Mamma jei Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Dårlig gjort å abortere et barn som var planlagt da! Tenk positivt og gled dere til det nye underet kommer! Det ordner seg alltid!
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2007 vi har alt ja. og hauer av klær. men jeg trur jeg akkuratt rekker og ha vært sykemeldt i ett år da ungen skal komme. må regne litt på det når jeg hvet når den skal komme da. hvet jo ikke hvor langt jeg en gang er på vei. men ikke langt ennå. s mye som er usikkert liksom.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2007 ja, akkuratt det jeg mener og. og jeg som er så i mot abort tar IKKE abort. og ihvertfall ikke ett barn som er planlagt. jeg kommer til og bli syk vis jeg gjør det. angrer sikkert. vil jo ha det. er jo ønskelig.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Snulla var planlagt, men da kvelden etter den positive testen kom og dagene etter det igjen så var jo barnefar skikkelig fortvila da han bl.a. tenkte på det økonomiske, så jeg ser på dette som en helt naturlig reaksjon. Kan hende at samboeren din gruer seg til å ikke kunne tilby det beste til barna sine, og tankene som ligger bak er kun de at han ønsker sine barn det beste. Og da er det faktisk ikke slik at det er antall tusenlapper i mnd som er avgjørende for hvordan barna har det (så sant man ikke lever i fattigdom, og det gjør jo ikke dere), men omsorgen de får fra dere foreldre, og sånn sett så har han jo ikke noe å grue seg til!:-)
RosaPåBall Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 synes det er snålt at noen planlegger å være sykmeldte så lang tid fremover jeg.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Synes ikke han kan "angre" på den måten når spiren sitter. Men er jo en mening med alt da, en mening med at han er litt usikker osv... Men planlagt er planlagt, og kan ikke gjøre annet enn å gratulere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå