mammatrollet + spire i magen Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 her går jeg gravid i uke 27, så får jeg vite at svigerinnen min også er gravid. ble først glad på deres vegne, deretter irritert. hun har termin bare 4 mnd etter meg, og jeg hadde gledet meg til at mitt lille nurk skulle få oppmerksomhet og alt det som følger med fra besteforeldre. spesielt siden jeg ikke har mine egne foreldre i nærheten. men føler nå at liksom alt det bare ble ødelagt. syns selv det er utrolig egoistisk av meg å tenke slik som dette, men det er mye hormoner inni i bildet og klarer liksom ikke å bli kvitt tankene. er jo glad på deres vegne, vet jo at de har prøvd enn stund og at hun ble veldig såret når vi fikk det til med en gang for å si det slik.... men alikevel, hadde sett fram til å ha et sett med besteforeldre som bare stelte for min lille.... måtte bare få luftet de idiotiske tankene mine litt....
Anquor Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 La meg sei at eg veit veldig odt korleis du føler det... når vi fann ut at vi venta så blei vi veldig glade! og så viste det seg at svigerinda mi skulle ha ca 1&1/2 mnd før meg og søskenbarnet mitt skulle bli pappa ca 2 veker før meg følte at mykje at fokus blei satt på dei som skulle ha før meg, no har svigerinda mi fått og det er selfølgeleg kjempekoseleg, men merkar det blir mykje fokus i den retinga, og no etter at ho har fått har svigers dratt på ferie og så dreg dei på ferie igjen til syden når eg har termin.... føler dei ikkje synest det er så "spennade" med meg og sambo, dei har jo akkurat blitt besteforeldre, er ikkje så nøye med dette barnet.... når det kjem til søskenbarnet mitt så "konkurerar" vi vel berre om bestemor si merksemd men likevel har ein liten intern konkuranse med meg sjølv om å få før henne (ja eg er barnsleg og teit) men du er i alle fall først! du får trøste deg med det! og vi er vel berre teite og hormonelle gravide da men vi er i vertfal 2
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 he he er i samme situasjon, er i uke 28 og svigerinna mi er nå gravid også. men fem mnd etter meg. men har en frafør så har liksom fått de besteforeldrene alene til førstemann, men skjønner tanke gangen din. Egoistiske tanker er det, men det er jo lov å ha det. Men saken for min del er at svigermor ønsker seg veeeeldig en jente og vi fikk gutt som nr en og det var liksom ikke bra nok og nå venter vi en gutt til. Jeg er veldig fornøyd med det, men blir jo litt såret når kommentaren stadig kommer om at det er så trist at det ikke har kommet noen jente, hun vet ikke kjønnet på dette barnet. Men det som såret mest var at hun da sa : ja ja dere kan jo ikke få jenter dere sikkert så da får jeg satse på "pip" og "pip", så viss svigerinna mi får jente da kommer jeg sikkert til å kjenne det langt inn i magen........ enda jeg er jo glade på deres vegne selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå