Potetnisse Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Har en gutt på 7 uker som nå har begynt å ha sjeldnere avføring, og preges av dette! Det er mye trykking, stønning og grining, vet ikke mine arme råd.. Han ammes, får mme en gang til kvelden ca annen hver kveld. Får mme når jeg har for lite melk å gi ham og han er krakilsk etter mat. Jeg tilsetter malt i mme. Har i dag (!) skiftet fra NAN til HIPP, etter å ha lest litt på sidene her, håper det hjelper? Veldig slitsomt når han er så misfornøyd, han trykker og driver og virker helt fortvilet! Har også forsøkt å FORSIKTIG stimulere med å sette inn febermåler, ingen effekt.. Phu! TAkker for råd eller meninger..
MammaDilla Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Fortsett med malt ekstrakt, og det går helt fint å stimulere endetarmen ja Ellers er massasje også en lur ting å prøve. Jeg har noen varmeputer fra ammehjelpen som jeg legger i en vaskehanske, også legger jeg den litt på magen hans og litt nederstpå ryggen. Går jo an å legge ris i en vaskehanske også å varme litt i microen... Et varmt bad kan også gi effekt. (ikke varmere enn 37-38,5*C) Ellers så er det ikke sikkert at småen har avføring så ofte. Dersom han får mme kun en kveld annenhver dag og han ellers får mm så kan det gå opptil 10 dager og kanskje mer uten at det trenger å være forstoppelse.. Håper noen av tipsene kan være til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå