Gå til innhold

angående vanelig melk..har et par spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvde å spørre om dette på klubbsiden og på småtroll 0-1 år, men fikk ikke noe respons..så jeg håper dere kan svare meg..

*når begynte dere å gi barnet vanelig melk?

*ga dere di lettmelk?

*varmet dere den?

min gutt får bestandig flaske med mme når han skal sove 2 gang på dagtid og når han skal legge seg for natta.. skal jeg da gi han vanelig melk da også eller skal jeg fortsette med mme?

han er forresten litt over 10 månder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-begynte å gi melk da pjokken var 12 mnd

-fikk beskjed på HS om å gi han skummet, han er en stor gutt og trenger ikke det ekstra fettet i de andre melketypene

-varmer den fortsatt litt

han får to flasker melk om dagen (ca 130ml i hver) en til luren på dagen og en til kvelden. Du kan fint blande melkene så han venner seg til smaken (det var ikke noe probelm her) så du til slutt bare gir ku melk. Han kan få melk til hver lur :)

Skrevet

Vi begynte å tilvenne til vanlig kumelk da snupp var 11 mnd. Siden vi hadde hatt en runde med trøbbel da vi vente henne til havregrøt så valgte vi å ta det veldig rolig med melka - for sikkerhetsskyld. Erstattet da 1/4 av mme flaska hennes med vanlig kumelk (blandet kumelka i den lunkne mmen) pr uke, sånn at da hun ble 12mnd så fikk hun hele flasker med kumelk til de måltidene hun pleide å få mme. Gikk veldig greit og viste seg også at hun likte kald melk bedre enn lunken :o)

Skrevet

Gav forresten lettmelk siden det er det vi andre drikker.

Skrevet

+ begynte å gi vanlig kumelk rett før de var 1 år.

+ vi brukte kun lettmelk ja, helt normalt-voksende unger..

+ varmet den litt i begynnelsen.. så den ikke var helt kjøleskapskald..

+ jeg gjorde som du med den flaska før soving. jeg begynte da med vanlig melk i steden for mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...