Gå til innhold

han har fridd til meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette helt borti natta tåpelig?

jeg møtte kjæresten min for 2! månder siden.

han er 30 og jeg er 18, og ja jeg vet det er 12 år mellom oss, men han er hærlig unggutt enno;)

jeg ble gravid en av de første gangene vi hadde sex, og jeg er altså omtrent like langt på vei som vi har vert sammen....

baby var selfølgelig ikke planlagt, men etter lange samtaler så har vi bestemt oss for å beholde det lille frøet. vi gleder oss villt allerede :)

i hele dag har han vert snodig hemmelighetsfull, og nå i kveld for en timestid siden, falt han på kne foran meg, mens verdens nydeligste sang (den finast eg veit - hellbillies) spilte på radioen.... vår sang!

og så sa han:

kanskje eg tabber meg regelrett ut no, men ka du en gjør, ikkje le av meg......du e det beste som har hendt meg vennen, e så gla i deg.

....................(laaang pause).....................marie? vil du gifte deg med meg?

jeg ble helt målløs! og tåren kom trillende, til og med han hadde tårer i øynene.

jeg sa jeg gjerne ville, men det måtte bli etter fødselen.

noe han var helt med på. han hadde kjøpt en nydelig ring til meg som passet perfekt!

er jeg helt dum som vil gifte meg med en som jeg har kjent i 2 mnd?

vet iallefall at jeg før høre hjemme hvor dum jeg må være!

de er jo ikke akkuratt begeistret for min "gamle" kjæreste!

hva sier dere jenter? vær ærlige! har forelskelsen blindet meg totalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, gratulerer! Må jo si at det var fryktelig tidlig i forholdet både å bli gravid og å fri, oddsen kunne nok vært bedre! Men man skal aldri si aldri....Håper dere gjør mine bange anelser til skamme!! Lykke til....:)

Skrevet

heldige deg!

gratulerer!!

nei dum er du ikkje! du har no allereie bestemt deg for å få eit barn saman med han, noko meir samanknytta enn det kan ein vel ikkje bli, for det barnet kjem dokker til å ha saman resten av livet....så kvifor ikkje gjere skikkeleg alvor av situasjonen og bestemme seg for å sei offentleg JA til å tilbringe resten av livet saman?

Lukke til!

og Gratulerer igjen :)

Skrevet

Åhh så søøøt =)

Er litt vansklig å komme med et fasitsvar på dette, du må gjøre det du føler. Og det er jo noen mnd før det vil skje da, så er de helt feil så vil jeg tro du finner utav det før dere bytter ringer =)

Jeg er ikke gift selv, men jeg å sambo møttes i nov 96, desember 96 var jeg gravid, og nå venter vi tredjemann =)

Noen ganger treffer en den Virkelig rette =)

Ønsker dere masse lykke til =)

Skrevet

Om du er gal? Ikke noe mer gal enn når du bestemte deg for å beholde ungen etter så kort tid :)

Det er jo ditt liv, og det er du som føler hva som er riktig for deg :)

Jeg tror at når man treffer den rette, så veit man at det er rett ganske fort.. Man kan argumentere med at dere nok ikke kjenner hverandre så godt som par som har vært sammen i mange år, men har det egentlig noe å si? Kan være dere må jobbe litt hardere for forholdet deres når dere får barn så kjapt etter at dere ble sammen, men da kan vel et ekteskap være en fin ting, ikke sant? Terskelen for å gå fra hverandre er høyere når man er gift, hvertfall føler jeg det :)

Så stol på dine egne følelser du, og ikke hør på familien din, for det er ditt liv, og det er du som skal leve det!

Og du? Gratulerer så mye :)

Skrevet

åå tusen takk dere er jo bare helt skjønne !!

ventet meg egentlig "kjeft" jeg....hehe

jeg håper jo selfølgelig dette skal gå fint!

vi gleder oss for hver dag som går til babyen kommer, og nå kan vi glede oss til bryllupp også! hjelp...hehe

han er bare sååå skjønn denne mannen :)

Skrevet

ååå fikk tårer i øynene...så romantisk...den sangen er jo så fin...Spiller ingen rolle om dere har vert ilag i 2 månder eller 2 år,dere elsker jo hverandre og skal ha ett barn ilag!!!!!!GRATULERE SÅ MYE TIL DERE BEGGE=)

Skrevet

For det første: gratulerer!

Hm, vanskelig spørsmål du stiller. Alle har nok sin egen spesielle mening om akkurat det... Selv vet jeg nesten ikke hva jeg mener, så jeg er nok ikke til stor hjelp ;)

Man vet jo aldri hvor lenge man kommer til å holde sammen, om man blir sammen når man er 17, 23 eller 30 har ingenting å si mener jeg. Å gå inn i et forhold er jo på en måte "risikabelt" uansett. Men man må jo bare følge hjertet og satse!

Dere har jo allerede valgt å beholde barnet, og det er jo noe som vil binde dere sammen for evig. Så hvorfor ikke si ja til frieriet?

Om du ennå føler deg litt ung eller usikker siden dere bare har vært sammen i 2 mnd, så er det jo noe som heter forlovelse. Mange syns at en forlovelse er borkastet, men jeg syns det er en fin måte og vise både for andre og dere selv, at dere høres sammen. Og dere behøver jo ikke gifte dere med en gang. . .

Jeg har vært forlovet med min kjære i 4 1/2 år nå, og vi haster ikke med å gifte oss.

Håper dette var til noe hjelp for deg!

Skrevet

Sier bare GRATTIS jeg :)

Skrevet

Gratulerer så masse!! :-) Det var et utrolig romantisk frieri, kjempe søt mann du har funnet deg! :-)

Du skal ikke bry deg om det andre sier om aldersforskjell, det er opp til deg og dere å avgjøre! Og det med bryllup eller ikke... Dere skal jo være forlovet i nesten et år (om dere skal vente til rett etter babyen kommer, mener jeg), og da rekker du jo å bli bedre kjent med han på den tiden! :-) Lykke til, sier jeg!! Håper dere får det flott sammen, og at han virkelig er drømmemanen din!! :-)

Skrevet

MaYi

ja det er jo på en måte forlovelse foreløpig da, sånn tenker jeg det iallefall, vi kommer nok ikke til å bestemme noe dato enno liksom, men tar babyen først og så ser vi når det passer å planlegge selve brylluppet!

ååå han bare sitter og smiler til meg.....håper dette varer og varer og varer og varer.....

Skrevet

gratulerer!

hva du skal gjøre vet ikke jeg, men kna fortelle litt om min historie og omgangskrets.

jeg møtte selv mannen i mitt liv når jeg var 16, han 7 år eldre. vi er gift i dag, med andremann på vei (jeg er 22 år nå). selv om vi ikke traff på hverken graviditet eller giftermål så tidlig i forholdet, så hviste jeg med en gang at dette var noe annet enn de jeg hadde møtt før.

i familien til mannen min er begge søstrene hans gift. hun ene med en 12 år eldre mann, de møttes når hun var 14. det høres jo helt sykt ut, men de har 2 barn sammen, og hun er 35 år nå, ingen tvil om at de holder sammen resten av livet. den andre søsteren var også 14 når hun møtte sin mann, han var 9 år eldre.

dette høres sikkert ikke bra ut for alle, men det er et eksempel på at det kan gå bra også, selv om det virker litt "dødsdømt" for utenforstående.

hvis du også har den følelsen av at dette er mannen i ditt liv, så stol på den følelsen. hvis du er i tvil, så har du fortsatt tid til å tenke på :)

Skrevet

Hehe.. hva sier familien din til dette da?

Gratulerer så masse forresten!! :-D

Skrevet

ja du kan jo tenke deg!

typen min jobber på samme sted som min far, og han oppdaget ringen på fingeren hans midt i lunsjpausen!

smelt knyttneven i bordet så kaffien veltet og bad han dra til hel......!

UUUUps! stakkar, ble litt flau da ja....

og mamma ble såret fordi hun syns jeg burde tenke lenger frem, ikke binde meg med mann og barn så tidlig. helst har hun villet ha meg til å både ta abort og kvitte meg med typen min!

jeg er altfor ung og han altfor gammel!

men jeg skal vise hele verden at dette skal gå bra, til mer folk er negative til mer bestemt blir jeg og kjæresten min.

heldigvis har jeg kjempegod støtte i han og de vennene som har fått vite at jeg er gravid.

men sant, man vet jo aldri hvor et forhold ender, uansett så får vi et barn sammen, og vi har tenkt å være sammen, så hvorfor ikke forlove seg og bli mann og kone etter fødselen?

jeg syns det er en fin ting jeg....

Skrevet

Jeg sier bare Gratulerer:) Og om dere trivest ilag så syns jeg ikke det er NOE galt i det!:)

Skrevet

tusen takk! koselig å få så mange hyggelige tilbakemeldinger :)

Skrevet

Gratulere så mye.

Når det gjelder om det er for tidlig kan eg bare si at alt kan skje uansett her i livet, så det må ikkje stå på det! Sjøl gifta eg meg etter 11 år og trodde aldri at det skulle ende med at eg blei skilt. Så for meg er magefølelsen viktigere enn alt annet og er du usikker på den, må du tenke tilbake første tanken du fikk, for der ligger ofte svaret.

Lykke til med valget!

Skrevet

Og så anbefaler jeg å høre på mizzy;) Hun vet hva hun snakker om!;)

Skrevet

Ja det er tidlig men dere planlegger jo ikke bryllup før etter baby er kommet. Da har dere fått litt mer tid på å bli mer kjent med hverandre. Og da har dere jo vært sammen en stund! Nyt forlovelsestiden og den voksende lille!!!

De største lykkeønskninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...