Gå til innhold

Endelig kom gullungen hjem igjen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deilig å se han etter nesten fire uker borte fra oss. Ful av mange flotte opplevelser, har masse å fortelle og er veldig glad for å se pappan (og meg) igjen. Det eneste er at det er trangere på fanget mitt nå enn før han reiste, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oii.. 4 uker er lenge. Kos dere sammen i sommer:) Jeg har lest mange av innleggene dine Tantebassa og det er godt å se at det er stemødre som er oppriktig glad i sine stebarn. Det varmer iallefall meg.

God sommer! Hilsen en stemor - snart mor til eget barn også.

Skrevet

Jeg liker også Tantebassa! :-D

Skrevet

Så hyggelig at man blir likt:)

Men jeg er altså utrolig heldig som har en flott stesønn, og han har en flott mamma og pappa + øvrig familie. Bare så det er sagt:)) Jeg er ingen helgen, hehe.

Skrevet

I dette forumet er du nok muligens en liten helgen! :-D

Jeg er helt ny på denne siden og må si at jeg vurderer å kutte ut hele greia. Det har kun medført negativitet for min del. Jeg har alltid trodd at jeg har det bra og at at forholdet til eksen, stemor og eks-svigersen har vært utmerket. Men etter å ha vært her, lest om alle de som forakter både stebarn og sine menns ekskoner så er jeg blitt usikker. Og det er en forferdelig følelse.

Tror denne siden er veldig ødeleggende for mange. Mange frustrerte stemødre lærer at det er ok å mislike sine egne stebarn. Men dette er jo ikke greit! Hadde min mann mislikt barnet mitt hadde jeg skilt meg. Jeg hadde ikke taklet det.

Å gifte seg med en mann/kvinne som har barn fra et tidligere forhold krever litt ekstra. Både litt ekstra vilje til samarbeid og ekstra tålmodighet. Denne siden fokuserer ikke på løsninger, men problematiserer uproblematiske situasjoner.

Med ønske om en god sommer!

• 3 uker senere...
Skrevet

Enig med deg, men hvilke folk er det generelt på chattesidene her? Jeg får også bakoversveis. Ble stemor for to år siden, og leste litt på nettet. Tenkte at - hjelp, når får jeg også slike negative følelser? De har ikke kommet ennå. Som min mor sa: barn kan være en velsignelse. Det finnes stemødre som er glade for barnet som kommer inn i ens liv. Hvis du har et godt forhold til stemor til ditt barn, er jeg sikker på at hun er en god reservemor.

Skrevet

Ja det krever litt ekstra av stemor å gå inn i et forhold med en som har barn fra før. Men det er ikke bare av stemor det faktisk kreves litt ekstra, det krever at også de som er foreldre til barnet yter litt ekstra, spesiellt han som er far, kreves det en hel del masse av, når han etablerer seg på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...