Enitsirk79 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Har litt lyst til dette, hva er deres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har - 2 ganger - og det kan virkelig anbefales. Fine lette fødsler begge gangene, noe av det beste var at i vannet klarte jeg virkelig å slappe av mellom riene også. To vakre barn kom svømmende til oss:-) Skånsomtfor mamma også, minimalt med sting....
MammaDilla Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde planer om å føde i vann, men på føden i bergen får man ikke det. Kun på Storken, og der fikk jeg ikke komme pga igang setting. Men jeg fikk bade litt mens jeg hadde åpningsrier, og for meg var det helt pyton. Du må nesten bare prøve deg frem... Du kan jo begynne i badekar og se hvordan du synes det er. Snakk med jm din om det
mamma >to gull Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skulle føde i vann. La meg i badekaret da vi ankom sykehuset og hadde 6 cm åpning. Lå der under riene og det syns jeg var veldig lindrende og "avslappende". Lå vel der i ca 4 timer, men når jeg skulle presse ut følte jeg at jeg ikke fikk det ordentlig til i vannet, fortsatt liksom under vann når jeg skulle prøve presse, samt at det ble oppdaget at fostervannet var misfarget og da kunne jeg uansett ikke føde i vann. Så da bar det opp i fødesenga og ca 1 time etter var gullet ute :-) Jeg kan også anbefale badekar (bortsett fra under pressingen, men det var kanskje bare meg som ikke fikk det helt til...) Bare husk at du ikke kan få smertestillende når du skal føde i vann, kun akupunktur. Lykke til:-)
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg fødte nr.3 i vann. Var veldig lindrende og slappet got av mellom riene. Mannen min brukte hånddusjen med varmt vann på ryggen min under riene, og det lindret veldig. Men fødsel nr. 1 og 2 brukte jeg badekaret under åpningsfasen, men valgte å stå opp å føde i senga. Denne gangen var det så deilig å være i badekaret at jeg valgte å føde der. Du må nesten bare ta det som det kommer og se va du føler for der og da. Lykke til.
Enitsirk79 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2007 Tusen takk for alle rådene og erfaringene dere deler!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 tror det ikke er så lett å planlegge hvordan man vil føde hvis man er førstegangs iallefall,jeg ville føde i vann,men jeg ble bare kjempe kvalm av a ligge i vann o g så følte jeg at jeg ikke hadde helt kontroll på kroppen siden jeg lå å fløt,..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå