Gå til innhold

Tror jeg har driti meg ut ang bryllupet.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss kl 15 og tenkte vi var ferdige til senest kl 16 med hilsing og sånn,så er det fotografering rett utenfor lokalet til ca kl 16.45 og hilse på gjestene igjenn før vi setter oss kl 17 og de andre gjestene kommer kl 19,de kan være i lokalet som er under der middagen er

Nå når jeg leser hva andre gjør,så har de beregnet litt mer tid og setter seg kl 18.......Vi kommer jo til å bli kjempe sene til kaffegjestene....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, vi giftet oss 15.30, og var ferdige med middagen klokken 23....

Dere får prøve å få en kortere middag da:S

det kan jo hende det går og at folk ikke er like snakkesalige som i vår familie.

Nå gikk det forresten greit hos oss da:)

Skrevet

Vi hadde vielse kvart på to, og skulle "hilse" og ta foto et stykke unna vielse før vi skulle møtes til middag klokka 5. Vi hadde KJEMPEgod tid og måtte faktisk kjøre litt rundt for ikke å komme før gjestene til middagsstedet :o) Fotografen vår var kjapp selv om vi tok både bilder i studio og ute i "villmarka" (måtte kjøre et stykke). Tror det går bra jeg :o)

Skrevet

Vi er bedt i bryllup i sommer. Da er vielsen kl 13.00, og vi er bedt i kaffe kl. 19. Vet ikke hvordan timeplanen deres er imellom.

Skrevet

vi hadde vielse kl 14, og fotografering rett etterpå kl 15, og gjestene var bedt til kl 16. så ar det noen som åpna gavene våre og vi snakka med gjestene. maten ble servert kl 17.45. og vi hadde ikke for god tid..

Skrevet

fotografen vår rota og styra noe voldsomt, enoksen....ble bra bilder, men det ble så mye til og fra....

Skrevet

Oisann den er kjip ja...

Tror jeg faktisk hadde ringt rundt til de det gjelder, og baklagd det hele. At dere føler det er best å endre litt på klokkeslettet. De har nok full forståelse for dette. Jeg tror i allfall de synes det er greit, fremfor å sitte i et annet rom, og vente på at dere skal bli ferdige med middagen. Bryllupsmiddager tar alltid lenger tid enn man tror. Og det er trist dersom du skal sitte nervøs under middagen, og ikke greie å slappe av og kose deg skikkelig. Det går nok bra dersom du tar en ringerunde. LYKKE TIL !!!

Skrevet

ups!!!

Tror du kommer til å få det travetl:)

Vi giftet oss 14.30, ferdig ca 15.30. deretter var det hilsninger og amatørfotografering utenfor kirken. Tar tid å hilse på alle gjestene samt at ALLE skal ha bilder. både av oss, av barna, med foreldre, med faddere, med forlovere etc etc.

Hadde fotografering kl 16.30 - var satt av 1,5 time til det. Var tilbake i lokalet kl 18 til muserende drikke, titte på gavebodr, snakke med gjester etc etc. Gikk til bords ca 18.30 og satt nok 4 timer ved bordet. hadde da 4 retters middag og noen samnger + taler (taler av min mann, foreldre, forlovere samt takk-for-maten-tale)

Vi var ca 50 gjester. Hadde en proff servitør som satt sammen med oss i frokant og korklarte i detalj hvor lang tid det tar å servere en rett, hvor lang tid det tar å servere en runde vin til alle osv. Og DET tok mye mer tid enn jeg trodde. Bare serveringen tar ganske mye tid:) I tillegg skal man ha tid til å nyte maten, ha tid til å snakke med de som sitter rundt osv. En tale tar ca 8-15 minutter. dersom du har taler fra foreldrene på begge sider + forlovere og mannen, så går det fort en time bare til det!

Skrevet

middagen var nok ferdig rundt kl 21, og kaffe ca kl 23-00....

Skrevet

Tror jeg ville tatt en ringerunde, ja!!

Kjipt hvis du sitter der å ser på klokken, og kjipt for kaffegjestene hvis de må sitte der å vente i en evighet...

Skrevet

Du får det nok litt travelt ja.. Dette er en god grunn til å ikke ha kaffe gjester.. drit kjipt for de å sitte å vente lenge på dere da.. aldri skjønt det kaffe gjestene jeg.. enten får man be folk til hele bryllupet eller ikke.. Men.. det var jo ikke det du spurte om da.. hehe.. Hadde nok ringt å bedt de komme litt senere.. De har nok full forståelse for det , også slipper du å føle deg kjempe stressa pga at de sitter å venter i et annet rom!

Det ordner seg nok, husk at det er DIN dag.. og du skal ikke gå rundt å engste deg for andre den dagen! =) Lykke til ! =) *klem*

Skrevet

Jeg tror det går greit, også er det jo greit for gjestene at det ikke er altfor lang tid å vente fra dere har vært i kirka og til det er middag :)

Skrevet

Fy fader jenter....nå ble jeg drit nervøs!er jo 12 dager til og dette er helt krise!vi skal ha 8 planlagte taler og middag blir bare servert 1 gang (3 retters da).......ååå......

Er vel dumt at de sitter og venter på oss ja,selv om de kan drikke der nede og prate.

Kaffegjestene skal komme kl 19,kanskje be de komme kl 20?

Jeg tviler på at vi blir fotografert i 1 time og,det er rett utenfor lokalet også,så vi slipper å dra så langt.Er vel kanskje dumt at toastmasteren be dem sette seg kl 16.50 og vi kommer inn kl 17,og starter middagen da?kanskje det kan gå?

Skrevet

Et alternativ er jo å ordne noe mat til kaffegjestene.

Kommer selvsagt ann på hvor mange de er, men hvis de får servert litt mat og drikke så gjør det ikke såååååå mye om dere ikke er klare før kl 20 f.eks.

Dersom dere har en proff fotograf, så tar gjerne fotografering litt tid. Regner med dere skal ha bilder av dere to, kanskje bilder med barn og bilder med forlovere? All oppstilling tar tid, og en dyktig fotograf bruker bl.a litt tid på å finne riktig plasseirng i forhold til lys etc....... Og hva hvis det regner??? da skal dere kanskje fotograferes innendørs?

Skrevet

vi gifta oss kl.1530, og vi var ferdig med fotograten kl 1800.. fotografen brukte litt under 2 timer!

middagen ble servert 1900.. da vi kom til lokalet var alle gavene våre åpna, og hvem de var ifra var skrevet ned i ei gavebok!

vi fikk sett på gavene og prata med folk før vi satt oss!

Middagen varte vel 2timer ca.... hadde en del taler, og koste oss masse med bordet! kl 21 burde vel være fin tid for kaffegjestene å komme?

Vi hadde ikke kaffegjester..men hadde heller "vennefest" helga etter med alle som vi regna som "kaffegjester" + noen til:o)

når er bryllupet egentlig?

Skrevet

Mitt tips er å sørge for å ha en "streng" toastmaster...legg en del av talene til kaffen i stedet for middagen selv om det er litt utradisjonelt, så rekker dere det fint kan jeg tenke meg :)

Skrevet

Sørg for å ha en som følger klokka og som kan være litt streng, hehe - det går sikkert fint!

Skal gifte meg til lørdagen jeg - tenk bare 4 dager til - jeg gleeeeeder meg!!!

Lykke til da =)

Skrevet

Meg og lille snuppis*080206

Skal du det? Gratulerer så masse:) hvor skal du gifte deg?

Kanksje vi kan lage vaffler til dem og ha litt frukt og snacks?Håper at middagen er ferdig til da og det var en lur ide å kanskje ta de andre talene som ikke er planlagte når vi skal ha kaffen heller!Det blir jo kanskje litt bedre,da vil kaffegjestene også føle seg litt mer inkludert!Da ble nervene litt mer roet ned:)

Skrevet

var i et bryllup med middag kl 15, og det var ferdig rundt midnatt..tror vi spiste kaker kl ett

Skrevet

ååååå.ikke si sånt da!!!!Når kom gjestene til kaffe da? blir jo nervøs igjenn jeg!

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

giftet oss 14.00... var ferdig 1430... fotograferte 1500.. var ferdig 1545... middag 1600.. funket det

Skrevet

Var i bryllup en gang. De giftet seg kl 13. Middag var kl 16 og vi kaffegjester skulle komme kl 20....alle kaffegjester måtte STÅ i gangen til kl 23.30 før middagen endelig var over. Det var skikkelig kjiipern og mange av kaffegjestene dro bare hjem uten å få se brudeparet eller få kaffe.

Skrevet

lokalet vårt er i 2 etasjer,vi spiser middag oppe og under er det bar,uteplass og peise stue,så de har en flott plass å vente på.Håper at dette går med tidene og at de ikke blir grettne hvis de må vente litt

Skrevet

Vi gifta oss på lørdag :)

*Vielse kl 13.00

*Bilder med fotograf i en park fra rundt 14.00 til 15.00

*Dro til hotellet for å sjekke inn etter dette siden vi ikke hadde bedt gjestene før kl 17.00. Vi valgte å be gjestene såpass lenge etter vielsen for at de skulle få tid til å spise litt mens vi tok bilder:) Det er lenge å vente fra frokost til middag kl. 18.00 med bare frukt imellom liksom:)

*Gjestene kom litt før 17.00 mens vi kom presis. Litt av "showet" er jo at brudeparet skal komme sist, og da skal alle gjestene allerede stå klare med champagneglasset;) hehe..

*Satte oss til bords kl 18.00, og hadde forrett, 2xservering hovedrett + dessert ved bordet. Var ferdige med middagen rundt 21.30. 9 taler + takk-for-maten-tale. 4 sanger;)

*Kaffe og avec tok vi i salongen etter middagen:)

*Vi hadde alle gjestene til middag (vi ble 47 stk), så alle var der fra begynnelsen av:)

Lykke til!! Det går nok helt fint skal du se:) Det er toastmasteren som skal styre, så hvis dere får satt dere med en gang, og ikke drøyer for lenge mellom forrett og hovedrett + mellom hovedrett og dessert går det nok fint=)

Kos dere masse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...