Gå til innhold

Hva gjør dere sammen med babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lar dere den ligge for seg selv noen ganger, under babygym/uro e.l.? Hvor lenge er det greit at de ligger for seg selv, syns dere? Tenker hvis man gjør husarbeid ol., kan jo ta litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å få unnagjort det meste av husarbeid ol. mens babyen sover jeg da....

Vi går endel på "oppdagelsesturer" (kikker på bildene i stuen, slår av og på lys, kjenner på pyntegjenstander osv), vi synger masse, danser til lav musikk, leker fly -der babyen er "flyet". Er begynt å bruke babygym kortere perioder på dagen -den er kjempespennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jenta vår er nå 9 uker og hun fikk babygym (går ut fra det er det heter det jeg har) for ikke så lenge siden, og hun ELSKER den! Kan ligge å bale med den ganske lenge. Hun får ligge der så lenge hun orker, bytter mellom mage og rygg. Men som regel blir det max 20-30 min. Jeg er jo rundt henne hele tiden så jeg synes det er greit.

 

Ellers så har jeg henne mer enn gjerne på fanget mens jeg ser på TV feks. Syns det er så herlig jeg for da sitter vi å pludrer litt og koser oss.

 

Har fått ei venninne til å sy en mei tai til meg så da får jeg kanskje gjort enda mer rundt om i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vesla ligger litt under babygym og har en uro over vogga i stua. Begge deler er interessant hvis hun ikke er trøtt eller sulten selvsagt. Hun kan ligge en god stund hvis hun er mett, feks. mens vi andre spiser middag.

I dag har vi lekt doktor med storebror :) Både blitt lyttet på, tatt feberen, sjekka refleks og tatt sprøyte :) Synger og koser en del, men merker at det blir mindre tid til det med veslejenta, enn det jeg hadde tid til med storebror - naturlig nok vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille vil helst bli underholdt hele tida. Med synging, "trimming", bli bært rundt for å se på ting osv. Kan ligge ti minutter for seg selv kanskje, og titte på ting. Har ikke særlig tålmodighet til det... må prøve å kjøpe babygym!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi danser og hører på musikk, hun simpelten elsker Vamp (jeg hørte utrolig mye på det siste trimester). Krever mye kroppskontakt så hun er mye i armene, men kan godt sitte litt i vippestol eller ligge på gulvet med babygym når hun er i god-lune.. opp mot en halvtime, og hun sier selv klart ifra når hun er lei og vil ha selskap.

 

Hun er 2mnd (9 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... Vi også bruker babygymmen hver dag. Og trener nakken ved å legge han på ryggen.

 

Ellers blir han med mamman sin på shopping, kafé eller besøk.

Pappan kommer hjem fra jobb i 15-tia, så da blir det mere trening, kosing og bading :D (For ikke snakke om pupping!! hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom at han sover så synger vi masse, ligger på rygg i fanget og "snakker" sammen, ser på blomster og bilder i huset, ligger på magen på krabbeteppet for å trene nakken og ryggen, og ammer flere ganger i løpet av dagen. Koser mye innimellom alt dette.. Går trilletur enkelte dager, på besøk enkelte dager.

 

Han ligger under babygymen av og til, ca 1/2 time om gangen. Har akkurat begynt å interessere seg for den da, har ikke brydd seg om andre ting enn hendene sine i noen uker nå ;) Prøver å gjøre husarbeid når han sover, men det blir som det blir - gjør det jeg rekker.

Han ligger av og til i vippestol, helt flatt, men jeg driver med husarbeid eller matlaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - angående spørsmålet om hvor lenge de kan ligge alene, så mener jeg at det er så lenge de orker uten å bli leie. Om de aktiviserer seg selv enkelte tider av dagen så er jo det bare bra! Man må selvsagt kose og stimulere mest mulig, men de har ikke vondt av å ligge en time alene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...