Gå til innhold

Hvordan fant DU ut hva du ville bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så vansklig jeg! Liker jo hudpleie ganske godt, det er liksom det jeg kan tenke meg, men studieavgiften er såDYR og vansklig å få seg jobb, så jeg vet liksom ikke om jeg tør å ta sjangsen...

Det må da være noe annet jeg kan bli...hvordan fant du ut hva du ville utdanne deg til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk over hva du vil ha i lønn, hva du kunne tenke deg å stå opp til HVER dag, hvor lange dager du kan tenke deg å jobbe, om du vil jobbe turnus, helger, eller for eks ha muligheten til å jobbe hjemme i perioder...

Masse å tenke på. Det er jo forskjell på å jobbe som lærer, med ferier når barna har ferie, eller i yrker som inkluderer helligdager, nattevakt, helgevakt osv...

Ble litt langt dette. Det er jo mulig å bytte jobb om du skulle begynne med noe du angrer på ;o)

Skrevet

Tilfeldig.

Er anbefalt å skifte yrke, så får se hva jeg finner ut.

Ikke like greit å velge i en jungel av jobber, lykke til:o)

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan jeg fant ut hva jeg ville bli, men valget falt i alle fall på lærer. Har bare jobbet i ett år, men foreløpig ser det ut til at jeg har valgt rett! Stort sett korte dager, lange ferier, hyggelige kolleger (kommer jo sef an på hvor du jobber da;)) og mange morsomme opplevelser sammen med elevene. Det beste er jo at jeg har ferie når mine barn skal begynne på skolen. Anbefales!

P.S. Har en venninne som jobbet som hudpleier, og hun opplevde ekstremt mye stress og urimelige krav både fra kunder og ledelse, i tillegg til ekstremt dårlig betalt det første året. Hun sleit også en del fysisk pga alle massasjene hun ga. Bare nevner det!

Lykke til med yrkesvalget!

Skrevet

Jeg fant ut mens jeg enda gikk på barneskolen at jeg skulle utdanne meg som konditor.. jeg elsket å bake og pynte dem.

syns det fortsatt er like morro. og har også tatt kurs i marsipan og sjokolade.. morro og oppgradere seg litt :)

Skrevet

viste jeg ville jobbe med dyr, så ville bli veterinær, men så var jeg mye i snakke med flere veterinærer og det var liksom ikke kastrering og sjekke i rompa på en ku jeg ville, så begynte å studere biologi og dyre atferd og skulle bli forsker, helst på store rovdyr, men midt i studiene var ikke det så interessant lenger fordi ble litt skremt av alle de "gærne" professorene (håper ingen blir lei seg for det :) ), så ble jeg naturfag lærer istedet :) ferdig utdannet nå i vår så jeg får vel bare se hvor jeg ender opp tilslutt :) så er ikke lett nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...