Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Gutt på 6 mnd, ammer ikke lenger. Spiser godt med grøt og tar flaske. Samme om det er mor eller barnevakt som mater og legger. Men pappan vil ikke gjøre noen av delene. Påstår at det bare blir gråt hvis han skal legge. Jeg har på på 6 mnd maks vært en time borte fra huset / babyen. Blir gal og deprimert snart. Tenk å kunne besøkt en venninne en kveld eller noe. En time er jo så stress. Rekker kun ut og hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 unnskyld meg, du får bare dra ut da vet du! legge igjen en "oppskrift" på hvordan mating/legging foregår og så er han bare nødt. Det er da tross alt hans barn også! blir provosert når jeg hører om sånne slappe pappaer! Mammaer trenger fri!!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Kjenner meg veldig igjen i det du forteller her.. Det er noe av greia til at jeg ikke orket mere..
VinterSol+2 Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 er han usikker da, eller bare lat? om han er usikker, så kanskje det er viktig for han å prøve.. enten med deg som "sikkerhet" i et annet rom (men uten at du bryr deg egentlig, han må føle at han mestrer) eller at han bare blir kastet ut i det! Er jo hans barn også, og viktig for barnet å knytte bånd til far sin!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Samme her, far vil ikke stelle soppen før jeg skal ut i jobb igjen. Han ville ikke ha flere barn og skulle sterilisere seg - men ombestemte seg plutselig. Minsten er altså ikke planlagt men likefullt mener jeg han ikke kan "straffe" meg med å opptre slik, for det vil gå mest ut over guttungen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 er omtrnet slik her også. jeg gjør alt av stell mating og legging.han kan bade veslegutt men vil ikke kle av og på eller skifte bleie.hvis jeg skal noe må jeg ta med meg gutten.han er bortreist på jobb i uka og er bare hjemme i helgene,så jeg er alene hjemme m hus og to barn.blir ganske sliten og trist av d.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde det også slik som deg, men det var bare de første 6-7 mnd. Da ble han liksom litt sikrere, og begynte å ta bleier på morgenen slik at jeg kunne sove 1-2 timer lengre. I begynnelsen var det kun tissebleier, men nå er det tilogmed en bæsjebleie i ny og ne. Jeg har hele tiden oppmuntret ham til at han er flink med babyen og leker så greit, så tilslutt fikk han selvtillit nok til å ta mer ansvar for babyen. Men mannen min ga grøt til snuppa når hun var ca 5,5 mnd, så der er mannen din litt tregere enn min. Kan du ikke begynne med å la han mate sønnen sin? En må være litt listig med disse mennene.. =) Kan du ikke få en akutt "nødsituasjon" slik at du må ut av huset i 4-5 timer? Men helt ærlig, jeg hadde ei venninne som har vært gift i 20 år, og jeg øste ut mitt hjerte og da sa hun noe klokt: "Er det viktig for deg? -nei, svarte jeg. Det er egentlig ikke det, men jeg synes at alle andre er så heldige og har menn som er så flinke" Det fikk meg til å tenke. Ikke alle menn er flinke til å skifte bleier, men de er flinke til mye annet som lek og moro. Dersom det ikke er superviktig at han tar disse bleiene ville jeg ikke lagt noe mer styr ut av det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 samme her også men han vil passe på babyen når han .ganske deppa jg å
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Godt poeng - det er ikke så viktig for meg at pappaen ikke er interessert i å stelle poden. Jeg skulle gjerne ha fått sove lenge en morgen, eller dratt en tur ut alene noen timer en ettermiddag - men det gjør meg ikke noe. Jeg har sluttet å spørre ham om å delta i stell av gutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå