Gå til innhold

Sår under dobbelthaken(e) ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min får av og til veldig sår hud under dobbelthaken(e) sin(e) he he.. hun er litt godt i stand, og derfor kommer det lite luft til. Hun gråter ikke eller noe, men jeg synes det ser fryktellig vondt ut. Jeg prøver å tørke under der ofte og av og til har jeg tatt på zinkkrem, men den er så dum, for den størkner liksom og da blir det klumpete og gnisser i den såre huden. Flere med samme problem? Og hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg forsøkte først med pudder, men dette klumpet seg. Bruker nå olje og det funker fint-fet olje fra helsekost.

:)

Skrevet

Jeg tar på potetmel. Funker kjempebra!

Skrevet

Jenta mi har det også sånn innimellom fordi hun gulper ganske mye og det legger seg i dobbelthaken. Fikk beskjed av HS at vi måtte vaske ofte (skylle med vann, ikke klut) og tørke godt, evt. legge noe bomull imellom så det holdt seg tørt. Ikke smøre med noe sa hun....Funker for oss:)

Skrevet

Sånn var det med dattera vår også. Er det fortsatt til tider, men hakene begynner å "rette seg ut" nå heldigvis. Vår lille var en storgulper så det der hake greiene var noe pes, he he.

Vi vasker med en god og våt Mesoft kompress (vann og olje), og tørker deretter med en tørr mesoft kompress. Ellers passet vi på å strekke ut hakene så hun fikk luftet dem når det lot seg gjøre, f.eks vist hun duppet av på fanget.

Ellers hjalp det oss å bade henne hver andre dag (i begynnelsen badet hun kun hver 3. eller hver 4. dag).

Skrevet

her gjorde potetmel susen

Skrevet

Gutten in har noen ganger litt rød og irritert hud i valkene på halsen og nakken, men har aldri hatt sår... Jeg skylder det godt et par ganger om dagen og smører med a creme..... Da har det holdt seg bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...