Gå til innhold

Hvordan har dere det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn egentlig?

Jeg er litt sliten, energiløs og trett... Har to unger , er alenemor, og ingen avlastning...

Har litt dårlig økonomi nå i sommer - blir bedre til høsten vel og merke... Men det er så kjedelig å ikke ha råd til noen ting. Er bare hjemme i sommer.

Sliter litt med overvekt - sukk... Skulle passet bedre inn i bikinien gitt!

Det var dagens sukk...

Ellers er jeg glad, for at vi har det stort sett bra, og har gode helse. Og prøver å være blid og positiv, være sosial, og mye ute :)

Hvordan har du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer meg greit økonomisk, hadde ikke skada med litt ekstra penger da selvsagt. Men det går rundt. Jeg er sliten, men det er heldigvis bare periodevis (samtidig som jeg har pms, skrekk og gru) men så har jeg heldigvis en god del avlasting hvis jeg trenger det. 'Noen' kilo ekstra her og der, men det holder jeg på å jobbe med, i tankene i allefall ;)

Skrevet

Eg har det vel eigentleg bra. Som deg er eg også trøtt og sliten til tider, og da har eg berre et barn. Gullet er på ferie i 2 uker no, så litt ensomt er det, men det gjør jo godt også. Som deg er det lite penger å rutle med no i sommer, så blir ikke dei store utskeielsene. Men en tur østover blir det.

Ellers har eg jo en date som står for tur snart. :)

Sliter ikke med overvekt, men heller det motsatte. Eg er heller blitt redusert etter fødselen, dessverre.

Håper du får en fin kveld!

Skrevet

For et "kjekt" spørsmål!

Sånn i det daglige er det som mange som spør hvordan det går, men få som egentlig gidder å høre på hvordan andre _egentlig_ har det. Forventes liksom at man skal svare "bare bra" uansett hvordan man egentlig har det, tror jeg.

Økonomisk kunne man vel alltid ønske seg litt mer, blir ikke noen store utfluker i sommer, skal en tur til nordnorge å besøke pappaen til snuppa.

Mine 6 første mnd som mamma var helt fæle... Syns det var forferdelig å være aleine, og savnet en som kunne dele alt med meg.

Nå er snuppa 9 mnd, og jeg kooooser meg som mamma, til og med som aleinemamma.

Dette er det livet jeg har fått, og det må jeg gjøre det beste ut av, er mottoet, og jeg føler at jeg får det til også. Det er jeg sinnsykt glad og fornøyd med.

Har også mer overskudd til å gjøre det jeg vil, og merker at med overskuddet og energien kommer tålmodigheten, utstålingen og et humør som faktisk smitter. Er godt å kjenne at livet begynner å bli "normalt" igjen, og at jeg blir meg selv sånn som jeg var.

Så alt i alt kan jeg ikke klage på noe for tiden :)

Klem til alle sammen!!

Skrevet

Hadde du spurt i går hadde du fått svaret:

Jeg har det helt jævlig. Føler meg sprettet opp, tygget på, kjørt over osv. Jeg var dødssliten og lei av alt. Alt pga for lite søvn noen dager.

Men i dag er svaret helt annerledes. Jeg fikk sovet hele natten, møtte på jobb med godt humør (til irritasjon for de andre på jobb), har fått lønning i dag, været ser litt bedre ut, barna har en rolig dag, kjæresten min kommer snart for å være her mange uker, jeg hadde gått ned 2 kilo forrige uke, osv. Livet er egentlig bare helt topp i dag :D

Sånn jevnt over har jeg noen få kilo for mye (hvem har ikke det etter barnefødsler) og savner magen min ;)

Økonomien er i orden og ganske god faktisk.

Jeg har møtt kjærligheten, og det føles utrolig rett. Kjæresten og ungene går godt overens, så det ser lovende ut.

Jeg stortrives i min nye jobb.

Og går gjennom liveet som en evig optimist. Når jeg ble kvitt det gamle vedhenget ble livet så mye bedre.

Skrevet

Takk takk for koselige svar...

Godt å høre at flere sliter litt med kropp og økonomi... Så er det ikke bare meg liksom.. hehe

Hos oss blir livet litt bedre til høsten: da begynner jeg å studere, jenta begynner i barnehage, og gutten i 2.klasse. Da begynner bostøtta å rulle inn, og halvt studielån også.. Vi blir travlere, og jeg har mindre tid til å gruble og tenke så mye. DET skal bli godt det :)

Nå tenker jeg meg ihjel... Bruker all energi på å filosofere, høres rart ut, men... Og av og til lurer jeg på om jeg må få tømt meg til en psykolog!!

Nå ser jeg på Next Pussycat Doll...

Er så mye tull på tv i sommer, til og med DET blir bedre til høsten ;)

Skrevet

Jeg har det eeeeeegentlig veldig bra, men jeg er fryktelig lei av å være gravid (bare 34 dager igjen, he he, så teller ned!!!!), så det tærer på kreftene mine. Men heldigvis har jeg en snill liten jente som det ikke er mye tull med, men jeg får selvfølgelig ikke hvilt meg som jeg sikkert burde gjort på slutten av graviditeten.. men men.

Ikke stort m avlastning sånn egentlig, men det går helt greit. Hun har en tante som hun elsker over alt på jord som er her ganske ofte med oss, så det setter vi jo pris på begge to :o)

Ellers har vi egentlig ikke noe sted å bo, he he, bor midlertidig i leiligheten til min pappa frem til august... og leiemarkedet er om dagen HELT dødt, så akkurat der ser det ganske mørkt ut... Og ikke så mange som vil ha en mor med to små barn som leietakere heller virker det som, har hvertfall prøvd annonse her og der... blæh.

Men hvis vi kan finne oss en fin leilighet snart, og jeg kan få ut babyen i magen, så skal jeg ikke klage!! :o)

Skrevet

jeg aner ikke hvordan jeg har det lenger. fant ut at det var best og slutte og kjenne etter.

Skrevet

Jeg har det generelt bra, men helt ærlig så føler jeg meg for første gang litt ensom... Etter nr to kom har jeg hatt lite overskudd til besøk osv, så blir sittende en del alene... Og selv om jeg føler meg ensom så orker jeg bare ike tanken på besøk heller..

Eldste er hos faren sin på ferie nå, så jeg er kommet litt ovenpå igjen, heldigvis.

Men sånn ellers har jeg det veldig bra altså, skulle gjerne hatt litt bedre råd, men nå må det spares litt på alt fordi snuppa begynner i bhg snart og da er det jo en del som må handles inn...

Skulle egentlig ønske jeg kjente flere i min situasjon.

Skrevet

Jeg har det vel helt greit... er sliten og tiltaksløs om dagen, og føler jeg trenger litt avlastning. Men vet samtidig at det er noe som kommer til å snu litt etterhvert.

sliter litt med overvekt...klarer ikke å gå ned alle de kiloene jeg la på meg under graviditeten og har etter 15mnd strev med å få de av, for tiden gitt opp...

ellers så er jeg litt småforelska om dagen, noe som er en veldig god følelse , men det skaper jo litt uro det og egentlig...tenker alt for mye..

men sånn stort sett hå har jeg det bra og koser meg med gutten min :)

Skrevet

Akkurat nå har jeg det helt forjævlig. Har mest lyst til å krype inn i en hule og ligge der og gråte i et par timer... Var på mekling i dag og det blir rettsak. Men ellers har jeg det veldig bra.

Skrevet

Hehe, i dag er dagen for å lese slikt innlegg, for jeg sov dårlig i natt og lå å funderte på hva jeg skal gjøre fremover. Jeg har litt lopper i blodet, noen kilo for mange som jeg akkurat har begynt å prøve å få av (22 kg for å være nøyaktig... :-( ), er ikke helt ferdig med utdannelsen, og jeg fikk ikke sove. Babyen sover, men av og til blir jeg liggende å fundere. Og så stod jeg opp og begynte å sortere i kommodene og kaste det som jeg ikke trenger (!). Men dagen er fin selv om jeg er litt trett. Ønsker meg et år frem i tid da... Da kan jeg trille vesla selv om ho er våken, og jeg blir ikke så låst til huset. Og kan finne på mer med de to store. Det blir litt lange og kjedelige dager av og til nå som det er sommer og intet skjer. Men, neste år kan vesla sitte i meis og i vogn, og vi kommer oss mer ut, og det er ikke så tungvint å finne på noe. Og forhåpentlig kommer jeg inn i klærne mine igjen da, og har fått spart opp nok til ny bil.

Men generelt er jeg egentlig fornøyd. Både jeg og ungene er friske, eneste jeg ønsker meg er mer sosialt, helst besøk, men folk er opptatt med sitt og jeg som sagt litt litt låst til huset :-) Og så er det ikke bare bare å være så mye ute med et spedbarn heller.

Neste år, neste år ;-)

Skrevet

Skjønner hva du mener, selv om jeg ikke har baby, så tror jeg hele tiden at alt faller mere på plass, bare med tiden til hjelp ;)

Fint vi lever i håpet og troen, ellers hadde alt vi gjør i hverdagn føltes forgjeves og enda mere slit...

Vi får holde troen oppe, på at det kommer en tid, uten ekstra kilo, med mere i lommeboken, flere på besøk, og gladere dager, ikke sant?

SMILE....... ;)

Skrevet

Herregud, det er akkurat som om jeg har skrevet innlegget selv!

Unntatt det med økonomien da. Jeg har "god" økonomi (dvs ikke i minus) fordi jeg bor hjemme akkurat nå. Neste mnd flytter jeg for meg selv igjen da. :) Hvor bor du??

Skrevet

Jeg?

Bor i Trondheim...

Økonomien min er dårligst nå i sommer fordi vi leier en leilighet til 8500 i mnd, og får ikke bostøtte før september!! Så hele os går rett i leie, og resten av pengene i regninger. Sitter igjen med under 150 kr dagen, og det er ikke mye når man har lyst til å gjøre ting og tang nå i sommer....

Hvor bor du da Tibbit?

Skrevet

Æ bor foreløbig rett uttaførr Harstad, men skal stekke ne tel Ås i august! :)

Skrevet

Hei!

Det var veldig koselig med en sånt spørsmål egentlig.. Når man vil ha et oppriktig svar liksom, ikke bare et "bare bra" svar.....

Jeg har det ganske bra egentlig :) Gått på skole siden 18 juni, skal ha min tredje (av 5) eksamen til fredag. Fikk A på første eksamen (veldig stolt!), får vite karakteren på nr 2 imorra.

Har kommet inn på den linja jeg ville til høsten (ingeniør, bygg) og lillemann har fått barnehage plass.

Har fått noen fantastiske nye venner i klassen min som jeg jobber kjempe bra med også (som forsåvidt har fått oppdraget å finne mannen i mitt liv, hihi).

Økonomien er faktisk ikke så værst! :) Flyttet inn i flott leilighet 1mai (leier) som er helt perfekt for meg og Eivind så lenge jeg går på skole. Har akkurat hatt bursdag, så da fikk jeg penger som jeg har bestilt meg masse fine nye klær for :)

Eneste som er kjipt om dagen er forholdet mitt med faren til Eivind. Jeg flyttet ut fra han ved nyttår, og bruddet var ikke pent.. Han "lurte" meg for gangske mye penger (som gjør at jeg nå leier og ikke eier)... Vi har likevel prøvd å finne ut av ting med hverandre igjen, men han har igrunn ikke forandra måten han behandler meg på (som dritt). Han vil liksom ikke la meg være i fred, akkurat som om hvis ikke han kan få meg så skal hvertfall ingen andre få meg.. :S

Men etter at jeg begynte på skolen har jeg ikke så mye tid til å tenke på han, og heller ikke så mye tid til å bruke på han... :)

Jeg som alle andre sliter meg den herre magen som ikke forsvinner da, men jeg pakker og snører den inn så godt det lar jeg gjøre ;)

Eivind er frisk og rask og stort sett alltid i godt humør :)

Så alt i alt har jeg det egentlig strålende :)

Skrevet

Så artig å lese, så mange like ting blandt folk her...

Jeg også leier leilighet, og vi også flyttet inn 1.mai...

Jeg skal gå Forkurs Ingeniør til høsten ett år (hvis jeg kommer inn, men er nesten helt sikker, venter svar disse dager...), og deretter Bygg Ingeniør også!! Så det blir 4 år på skolebenken!!

Har du tatt forkurs i sommer du eller? Hvilke kurs og eksamener tar du i sommer egentlig? Hvor ligger skolen du skal gå fra høsten?

Her har de kun halvt års realfag, eller ett års forkurs ingeniør, så jeg må ta det siste, blir da 50% student det første året, med fysikk, kjemi og mattematikk... Fin overgang til det store treårige studiet nest år da, siden det er 10 år siden sist jeg studerte noe...Jeg går i Trondheim forresten...

Skrevet

Oi, spennende!

Jeg går på høyskolen i Telemark, avdeling Porsgrunn...

Jeg går på noe som heter TRES, som er 7 uker matematikk i sommer (2MX og 3MX) og fysikk (2FY) ved siden av ingeniør studie fra oktober til desember.

Er ferdig med 2MX til fredag da, så begynner 3MX til mandag igjen...

Det er ganske intensivt nå i sommer, men det er ganske greit å ta alt nå og så slippe unna med et helt år. :)

Blir spennende å begynne på skolen igjen vel? Hvis det er 10 år siden så er det kanskje greit med en litt myk start da? :)

Skrevet

Sukk, ble litt misunnelig på deg nå ja...

men jeg tror uansett jeg trenger en myk start. Er alene med to unger også, og ingen avlastning..

Ser jeg er 10 år eldre enn deg også.. hehe, gammel kjerring på ingeniør studiet, hu hu hu...

Nei da, jeg har troen på at jeg greier det. Liker realfag, og ser gode fremtidsutsikter med den utdannelsen.

Lykke til, og jeg må få høre utover høsten om studiet. :)

Grattulerer med den første A`n, du får vel en til i morgen....

Skrevet

Oi, jeg må si at jeg blir imponert når du gjør dette med 2 barn altså! Hvor gamle er de da?

Jeg syns jeg har mer enn nok med bare en! Hehe....

Eer veldig spent på neste eksamens karakter altså :) Tror ikke det blir en A, men håper på en B hvertfall.... :)

Du får legge ut litt oppdateringer innimellom du også da :)

Stas at vi skal gå samme linje og greier da :)

Forresten: jeg syns ikke du er gammel! :) Det er flere i klassen min som er både 15 og 20 og 25 år eldre enn meg! :)

Skrevet

Takk takk, det er god trøst da!! Jeg trodde kanskje jeg ville bare treffe 20- åringer til høsten, fint at noen over 30 tar disse studiene også!!

Jeg startet noen studier da jeg var 20 selv... Økonomi og Administrasjon, men fullførte aldri.

Nå har jeg en gutt som begynner i 2.klasse og en jente som skal begynne i barnehagen til høsten, som blir 3 snart.

Har ingen helgepappa, er 100% alene med dem, så jeg må nok være bestemt på å studere mye på dagtid, når ungene er i skole og bhg...

Så avlastning, er vel det jeg drømmer om for tiden...

Vi snakkes ;)

Skrevet

Huff, det hørtes slitsomt ut.... Men du klarer deg nok kjempe bra :)

Time planen vår ble lagt ut på nettet idag, og hvis din ligner på min så ser det ut til at vi får en del tid til lekser osv på skolen. Planen min er hvertfall å prøve å jobbe effektivt fra 8 til 16 (forelesning eller ei) og da ha fri når jeg kommer hjem.....

Jeg har heldigvis "fri" annenhver helg, og familie i området, så jeg er igrunn heldig sånn sett.... Og Eivind er eneste barnebarnet, så det er som regel ikke noe problem å låne han bort... :)

Vi snakkes.. Jeg får komme meg i seng, må jo tidlig opp på skolen imorra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...