**Mum** Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Til neste uke skal jeg ut å fly alene med begge jentene mine (6 uker og 6 år). Jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Frykter at det kan bli mye styr når man ikke kan ta med vognen inn på flyplassen. Noen som vet om det finnes vogner man kan låne på Gardermoen??? Eller har noen andre smarte tips???Jeg har en BabyBjørn og et ringsjal, men har dessverre ikke fått prøvd de noe særlig.
Skravlemamman Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Man kan vel ta med vognen inn på flyplassen?
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Når babyen er så liten trodde jeg at du måtte sikre i barnestolen.... Stemmer dette?
AneB Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Har flydd myyye med min datter helt fra hun var født, men har jo bare et barn da! Baby Bjørn har vært redningen, utrolig greit å ha begge armene ledig! En venninne av meg som også reiser mye med sine to (yngste er litt eldre enn din), sier at når den eldste får litt oppgaver og litt ansvar underveis er det nesten enklere å fly med en uten henne!
er det muuulig Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 fløy senest forrige uke med mine to...de er 8mnd og 5år...gikk overventende bra!:-) styørsta er så kjekk når det gjelder....men til minste kan det være lurt med noe ¨å bære i....tviler på at det med bilstol stemmer.... vogna får du ha med frem til flyet mener jeg...men da får du ikke pakka den...og mener de ikke står for ansvar om den blir skadet da.....
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Det med bilstol stemmer ikke. Hvis flyet er fullt så er det jo heller ikke plass til det. Får jo ikke ekstra sete til babyen
brumlemor Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Har flydd med min minste, o g baby bjørn av kjempe å bruke. Hadde ikkje benyttet den mye før første flytur, men det gjekk over all forventning. Store søsken var og kjempeflinke med å hjelpe til. Har du quinnyvogn, får du bagen med deg inn på flyet.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 hei...jeg har vært mye ute å flydd med gutten min helt fra han ble født, og baby-bjørn har vært utrolig god å ha.. Du får ikke ha med vognen helt frem til flyet, grunnet de strenge sikkerhetstiltakene...unntaket erliten paraplytrille..det får du lånt på noen flyplasser,men det passer jo ikke til nyfødt. Jeg har aldri fått ha med bilstolen inn på flyet, så det stemmer ikke., babyen må sitte på fanget ditt på turen. får ikke eget sete jeg ville nok hatt babyen i bæresele, og vært flink å gi store litt oppgaver etc, så kommer det sikkert til å gå kjempefint !
**Mum** Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2007 Jeg får "trene" litt med BabyBjørnen. Er ikke bekymret for min eldste. Hun pleier å være kjempe grei. Litt mer usikker på den minste. ) Det burde ha vært mulig å låne en vogn som man kunne sette igjen ved gate`n.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 er blitt veldig strenge på håndbagasje nå....skal ikke være større enn L55 x B40 x H23 ..og for barn mellom 0-2 år er det stellebag som er lov å ha med. står mere om det her...dette er fra sas men er like regler på håndbagasje, http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Handbagasje/
alenemamman til lille Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 og hvor mange vogner hadde du tenkt at flyselskapet skulle ha ????? slik at det skal være tilgjengelig for ALLE som reiser med små barn til en hver tid.......
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 <-lala->... Og hva var poenget med dette oppgulpet ?? hi...ikke bry deg om sånne kommentarer
AneB Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Tror ikke du får ha noen qunniybag inn på flyet, altså... Jeg har ikke fått ha vognen med innenfor sikkerhetskontrollen heller. Og bilstol får man bare ha med om det er veldig god plass i flyet. Barn under 2 år må jo sikres fast i din egen sele på fanget ditt uansett. Har reist uten vogn og bilstol alle gangene vi har reist, og det har gått helt fint med bare babybjørn.
brumlemor Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 vi fikk quinny bagen med oss, den er mjuk og kan "slåes" sammen, så den tar ikke stor plass. Er velca 1 år siden sist vi brukte den
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 desverre kommet nye regler etter det... reiste sammen med ei som ikke fikk med sin pga de nye sikkerhetstiltakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå