mille80 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Småtten skal snart døpes, og jeg vil så inderlig ønske et sånt "fat" til han med plass til bilder og gravering.. Både jeg og broren min har sånne fra vi ble døpt, og de har plass til dåpsbarnet i midten, og 6 plasser rundt det til bilder av foreldre og besteforeldre.. skjønner dere hvilke jeg mener.. Problemet mitt er bare at jeg finner ikke slike i gullsmedene lenger.. jeg finner jo liknende, men de jeg har sett har kun plass til bilde av dåpsbarnet... har vært på 2 gullsmeder i dag, og ingen hadde med plass til foreldre og besteforeldre... spurte på den siste gullsmeden, virka ikke som ho hadde hørt om sånne en gang...(ung jente..) VET NOEN HVOR MAN FÅR TAK I SLIKE?? HVILKE GULLSMEDER FOR EKSEMPEL??
pandabjørn Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 hvorfor må du ha bilder av besterforeldrene på et sånt dåpsfat da? trodde det var til dåpsbarnet, navn, født, dåpsdag, vekt og lengde som var vanlig..jeg har aldri hørt om det du spørr om her??? hvis dem ikke har det hos gullsmed så er det nok ingen andre som har det.....kanskje de har slutta med det etter dere ble født hvem vet?
mille80 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 Fordi jeg synes det er veldig koselig! Liker de jeg og broren min har mye bedre enn de som er nå. Synes det er litt stas med bildet av mamma, pappa og besteforeldre på samme fatet. Men vi fikk heldigvis tak i til dåpen;) de finnes fortsatt hos enkelte gullsmeder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå