Gå til innhold

Han hater grønnsaker.........:( flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde i dag for første gang å gi min 6,5 mnd gamle gutt potet å gulrot stuing. Jeg hadde 1 kokt potet, 1 kokt gulrot, litt morsmelk, litt olje å litt av kokekrafta. moset med stav mikser. Han syns d var helt forferdelig å laget de verste grimaser å satt bare å brekte seg. Han spyttet ut alt også. Å jeg som hadde tenkt å lage en del sunn mat å fryse, kjedelig.

Kommer han aldrig til å like dette? Noen som har lært barna å like grønnsaker etter hvert?

Jeg skal prøve å gi han litt igjen i morgen, men han syns d var helt fryktelig da, det var lett å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..

Jeg hadde også store planer om å lage all maten til lillemor selv. Kokte 10 glass, kjøpte inn kyllingfilèter, poteter og gulrøtter. Moste alt og tilsatte kraft og smør. Skikkelig delikatesse. Jenta mi hatet det, og jeg ble skikkelig skuffet...=(

Kjøpte deretter mat på glass, og kalkun er storfavoritt.

I ettertid har jeg ikke hørt om et eneste barn som har likt slik mat som en finner i disse oppskriftbøkene for barn.

Derimot godtar de gjerne at du gnurer en potet og gulrot av deres middag. Bare du passer på å ikke tilsette salt i vannet.

Jeg kjøper heller middagsglass enn å gnure poteter. Synes de skal få i seg litt kjøtt også, ikke bare gnurte poteter, og i middagsglassene er det masse av næringsrik mat.

Så tilslutt vil jeg bare kommentere grimasene gutten din lager. Det behøver ikke bety noe at han lager grimaser, jenta vår lager fortsatt grimaser til både grøt og middag, men hun sluker det rent alt sammen. Skjønner egentlig ikke hvorfor hun skjærer slike grimaser, for det er tydelig at hun koser seg med maten også!

Skrevet

Oki så du tror ikke han kommer til å like d? Får prøve å kjøpe sånn glass da, trodde bare d var sunnere å lage selv. Men han spydde jo nesten, så d var tydelig at det var fælt.

Skrevet

De fleset barn vil ikke spise noe de ikke har smakt før. Det ligger i deres natur å være skeptisk til nye smaker. Derfor må en ha tilvenning med små smakebiter hver gang. Jeg har tre barn og de har nesten bare spist min mat. Men de må vennes til dette. Kanskje er de ferdige glassene enklere å gi i starten, men det er nå verdt det å prøve litt. Vi moser ofte maten vår, som vi gir. Noen ganger får han også moset potet, grønnsaker og leverpostei. Enkelt og greit.

Når ungene blir vant med mor sin mat, går overgangen fra glass til vanlig middag lettere. mange som sliter med å avvenne barna fra glassene.

Jeg ville i alle fall ikke gitt opp så lett. I middagen til hun eldste måtte jeg faktisk ha litt sukker i i tilvenningen. Etter hvert moste jeg banan i . Tilslutt gikk det ned på høykant.

Skrevet

Så viss jeg prøver å gi litt hver dag, tror dere han kommer til å like d? kan prøve å kjøpe sånn glass forst da. mais grøten likte han med en gang, d samme med fersken å vannmelon også.

Skrevet

Middagen er en annen konsistens og smak enn de de er vant med, alt annet er jo søtt. Jeg ville fortsatt gitt det du prøvde i dag jeg. Hvis du har lyst til å lage mat selv, synes jeg du skal gjøre det. Vær litt sta bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...