Gjest Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Noen tips til noe godt vi kan ha med oss å spise på veien? Jeg og sambo.. mini får melk Skal kjøre 75 mil, så må ha noe digg å bite i. Og som ikke blir ødelagt hvis det ikke ligger kjølig
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Tjukklefse med smør sukker og kanel syns eg er godt!! Du kan jo også smøre niste da, trenger ikkje ligge kaldt hvis du ikkje har gulost på da............
Thunderstruck Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Baugutter med ost og skinke,brødskiver med hvitost eller salami..
AneB Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Vår familie er kanskje litt sære....men mamma og pappa hadde vel en idè om at søt mat ikke var så bra på lange bilturer... Vi fikk kald middagspølse og salt potetgull, hehe. Kjøper fremdeles med meg det om vi skal på lang tur. Digg!
mor_til_Kristoffer Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 siste gangen vi var på langtur med bilen hadde vi med oss pasta-salat. Det slo veldig godt ann og vi spiste godt (Kristoffer også). Da hadde jeg pastaskruer, mais, paprika, salathode, skinkeboks, og ananas oppi. (ikke noe rømme eller saus - fordi det blir ikke så godt i varmen... og så hadde vi baguetter til..... god tur!
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Vi er kanskje enda særere, vi spiser kald middagspølse i bolle(uten rosiner) og potetskruer med salt ved siden av.:-)
Kamomille Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 *lag f.eks pizza-snurrer eller piroger. nam nam *stek opp koteletter og spis de kalde med brød til *Baguetter med ost og skinke Kjøpe en liten termobag og et par kjøleelementer. Da holder mat og drikke seg kjølig og en liten bag tar ikke stor plass i bilen!
rava Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Vi lagde pizza rull når vi skulle på lang tur. Lagde deig og rullet inn fyllet som en annen rulle kebab kvelden før. La de i kjøleskapet. Morgenen etter hadde de hevet mye og ovnene ble satt på med en gang vi våknet. Pizza rullene ble stekt mens vi spiste frokost og fikk tid til å kjøle seg ned litt før vi la i vei. Utrolig godt å ha på veien. Du kan lage de sunne og med å bruke feks fullkornsmel og grønnsaker. Og godt å ha feks oregano i deigbalndingen så blir det som et krydderbrød ;-) Bon Apetitt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå