Gå til innhold

Feber tilsynelatende uten grunn - den 4. barnesykdommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har feber på andre dagen i dag. Hun er ikke forkjølet eller andre tegn på sykdom. I stad oppdagen jeg noen få prikker, som et begynnende utslett. Ser ut som minikviser eller nesten som det melkeutslettet de får som babyer. Hvordan ser utslettet til den 4. barnesykdommen ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. ingen med erfaringer fra denne barnesykdommen?

Har nettopp lagt snuppa med 39,75 i feber. Hun fryser og vil på død og liv ha teppe over seg... Stakkars snuppa mi, er hun like dårlig i morra, blir det nok lege på oss.

Skrevet

Gutten vår hadde noe vi tror var den 4. barnesykdommen i april. Han fikk høy feber (over 40) helt plutselig, og uten noen andre sykdomstegn. Feberen varte i tre dager før den var borte på dag 4. Han var skikkelig tufs stakkar. Samtidig som feberen ble borte fikk han utslett på magen og ryggen. Det var tett i tett med bittesmå røde prikker (lignet litt på varmeutslett). Prikkene ble borte etter et par dager.

Vi var ikke hos lege med han, men jeg syns det virket veldig likt den 4. barnesykdommen ihvertfall:-)

God bedring til jenta di:-)

Skrevet

Gutten min hadde det samme som LIVMOR sitt barn (herlig nick...)

Han hadde den 4.barnesykdommen. Hørres jo ut som d er d snuppa di har....

Skrevet

Begge mine har hatt denne sykdommen som baby. Eldste var 7 mnd og minste var knapt 5 mnd. De hadde feber i ca 2 dager og deretter prikker en dag.

Kan være barna får det "sterkere" når de er eldre? Kan høres ut som den, men jeg ville nok gått til lege i mogen hvis ikke feberen har gått ned...

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...