Gjest Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 No er eg heime, så eg kan skrive den ned, har jo ei notisbok med doffine-oppskrifter *glise* Blir i Oslo til i morgon, har fire-vekers kontroll for Ada (heilt sjukt at det har gått fire veker allereie!!)
doffine Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 åååå tiden flyyyr jo... Lille vakre er en mnd alt... oi.. Jeg finner ikke igjen gulrotkaken min, men jeg har et par andre oppskrifter uten melk:-))) sjokoladekake... bunn!!! 125 gr kokesjokolade 2 dl sukker 125 gr smør /1 dl kald kaffe, sterk 4 egg 5 dl hvetemel 2 ts bakepulver gjør slik: smelt sjokolade og smør, avkjøl. egg og sukker til dosis.. bland så sjokoladeblandingen og mel vekselsvis inn i dosisen.. og bakepulver:-) Helles i en godt smurt form (24 cm) stekes i 35-40 min på 180 grader... avkjøl og deles i to. smørkrem: 75 gr smør 1 1/2 dl melis 1 eggeplomme 1 ts vaniljesukker gjr slik: bland alt i en bolle og visp til luftig krem.. sjokoladekrem,: 2 ss smør 1 eggehvite 1-2 ss kakao 11/2 dl melis gjør slik: pisk vhite stiv med melis, rør forsiktig inn smeltet smør og kakao mikset sammen:)))))
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Tusen takk, men eg kan ikkje ete sjokolade eller smør heller - det er jo mjølkeprotein i det. Og det verkar som Ada er betre no når eg unngår ALT (grusomt å ikkje kunne ete sjokoladen på lollipop-isen eingong, kan jo ikkje ete is basert på fløyte). Saknar brødskiver med brunost allereie, men det er såå verdt det når ho har det betre. Det gjer vondt i sjela og hjartet når ho skrik og skrik, spenner heile kroppen fordi ho har sånne smerter og det er INGENTING ein kan gjere... Ho har heldigvis blitt flink å ta smokken (må lure den inn med litt sukkervatn, men det lindrar jo!) - så ho får litt trøyst. Kan jo ikkje vippe ut puppen kvart 20. minutt, DET blir jo i alle fall ikkje betre av... Men eg skal lage meg ei gulrotkake med melisglasur, søøthugen
doffine Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 åååå tenkte ikke så langt jeg... dakar litta.. du må vel kansje passe på med brød også da?? uff..... må være grusomt å ha det såå vondt... Jeg får vondt i hjertet når doffen er syk, så jeg vet hva du snakker om der... er en ubeskrivelig følelse.. og vond... uff... ja, da er jo gulrotkaka perfekt... men den har jeg mista da selfølgelig:-(((( snufs
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Fant link: http://www.barnimagen.com/forum/thread/9423039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå