winneboo Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Barnefar her nekter å skrive under på pass fordi han mener barnet vårt er for lite til å dra til syden. Å han mener det er uansvarlig av meg å ville ta henne med dit. Å at dersom vesla havner på sykehus der nede så kommer jeg til å slite noe j-----. Så det var de 16 000 kr rett i dass...................kunne han bare sagt dette LITT før.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 I alle dager da, mange drar da til syden med babyer...? Høres ut som han bare vil være ekkel synes jeg...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Hærlighet! Du kan få pass til henne alikevel dersom det ikke er noen grunn til at han nekter som feks at du skal kidnappe henne. Dette kalles sabotasje. Ta kontakt med politiet. ) Du har vel reiseforsikring har du ikke? Ang sykehus?
Monajenten Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Eh hallo?? Snakk om å være vanskelig da! Jeg var nettopp alene med min 5 mnd. gamle sønn på Kypros, hvor det forøvrig var hetebølge og 40 grader. Gikk helt fint, det. Holdt oss inne midt på dagen i de varmeste timene, satt ellers bare i skyggen og hadde høy solfaktor pluss solhatt. Absolutt ingen problem og han storkoste seg. Og dessuten er det ikke noe "problem" om hun skulle være så uheldig å komme på sykehus hvis dere har reiseforsikring og europeisk helsetrygdkort (bestilles på nav.no)
winneboo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har snakket med politiet å desverre så rekker jeg ikke å få pass i tide. De kunne sende barnefar et brev å gi han 14 dager på seg til å skrive under, å dersom han ikke skrev under innen de 2 ukene så fikk jeg pass uansett. Det kjipe her er at vi reiser om akkurat 14 dager så innen far har fått brevet i posten rekker jeg ikke å få passet før vi reiser
Monajenten Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Forresten, er ikke du alenemor? Jeg har hovedomsorgen for min datter, hun er hos pappaen annenhver helg og en gang i uken. Jeg fikk kopi av førerkortet til pappaen hennes, pluss fullmakt med underskrift da vi skulle skaffe pass, men de ba ikke om det på passkontoret engang, fordi det trengtes ikke når jeg har hovedomsorgen.
winneboo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2007 Vi har full reiseforsikring. Har vært i banken å ordnet alt så alt det der er i orden. Han sa at eneste måten jeg kunne få han til å skrive under var vis han fikk ha henne 1 uke nå i sommer. Noe jeg har sagt nei til tidligere, nettopp av den grunn at han er så slapp ved å følge opp samvær så ungen hans kjenner han ikke igjen når han først har henne. Så jeg mener at 1 uke er for lenge å være hos han når hun ser han så sjeldent. Men nå bruker han da dette mot meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå.
winneboo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2007 Jo men vi har delt foreldreansvar så derfor må han skrive under. De sa til meg hos politiet at far måtte skrive under før jeg fikk passet.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Fy f for en dust!!!! Så utrolig tragisk å prøve å presse deg til å la han ha snuppa 1 uke, ved å nekte å skrive under... Ingen mulighet for at du får forandret så du får full foreldrerett sånn i en fei? Om du tar kontakt m familievernkontoret eller noe? Hmmm er vel ikke så enkelt dessverre... Si til han at han får betale for turen dere ikke får dratt på om han ikke skriver under! As if han kommer til det uansett da....
Mille** Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Noen mener at man ikke bør ta med barn til syden før de er 5 år. Jeg har tatt med meg snupp når hun var 9 mnd og når hun var 21 mnd. Men det er jo hans barn også, så hvis han er oppriktig redd for henne så kan han jo nekte. Sa dere ikke til han at dere skulle dra når dere bestilte reisen? Kjipe greier....
Yo&La+spire Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 For en dust! Greit at han er sur på deg, men å sabotere sydentur for dattera si?! Si at han skal få ha henne 1 uke visst han skriver under....når dere kommer hjem igjen....fortell han ETTERPÅ at du synes hun er litt for liten til å vere en uke med han alene;)
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 ha ha er vel ikke akkurat det at han er oppriktig redd for at hun skal dra til syden vil jeg tro, er vel bare for å være litt jævlig...
Mille** Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Nei jeg vet ikke hva hans motiv kan være jeg altså. Har jo etterhvert skjønt at det vandrer endel duster omkring. Glad jeg ikke har barn med noen av dem ihvertfall. ;o)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Unger på 2 år har det som plommen i egget i syden. For en dust! Tenk å ta fra den gleden fra sitt eget barn?? Lukter litt herskertrang og egoisme, dette... :0(
winneboo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2007 Jeg sa til han i mai at vi skulle på ferie i juli å at hun trengte pass. Joda det var greit for han så lenge jeg betalte for passet å ordnet alt. Å han sa han skulle skrive under når den tid kom. Et par uker senere spurte han om å ha henne 1 uke i sommer, men jeg sa nei fordi han ikke har fulgt opp samværet i det hele tatt, å dattera hans kjenner han ikke godt nok. Å det er ikke så rart når det kan gå både 1 og 2 mnd fra hun ser han. Så jeg sa det var uaktuelt at hun plutselig skulle være 1 uke hos han i strekk. Så nå for 3 uker siden sa jeg at han måtte begynne å tenke på å skrive under snart for turen nærmet seg. Joda han skulle gjøre det så fort han fikk tid. Nå er det 2 uker til vi skal reise å jeg sa at i løpet av denne uka må han nødt til å ornet det, men da sa han plutselig at han ikke ville skrive under fordi han mente at hun var for liten til å dra til syden å at han var redd hun skulle bli syk der nede. Men så fikk jeg en sms fra han idag at han skulle skrive under på en betingelse å det var vis han fikk vilja si med å ha henne 1 uke i sommer. Sånn jeg ser det så var han tydeligvis ikke så redd for å sende henne til syden bare han fikk vilja si.
winneboo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2007 Han sa at denne ferien var for min skyld å at jeg ikke dro for dattera mi sin skyld, så han hadde ingen interesse av å hjelpe meg med å få ferie. Jeg prøvde å forklare han at ferien var for vesla sin skyld, å at vis ferien var for MIN skyld så hadde jeg reist uten henne. For det å være på ferie med barn er ikke ferie for de voksne, for det er ganske slitsomt. Men jeg ville at vesla skulle kose seg å oppleve noe nytt, å jeg drar ikke på ferie for min egen skyld. Men neida han tror fortsatt at jeg ikke tenker på dattera mi men at jeg drar for min egen skyld, å at jeg driter i ungen min å drar henne ned til et skittent sted hvor masse rart kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå