Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke har el en måned, vil da tempen ikke stige? Temper hver morgen for å få greie på/ kjent med syklusen min. Vet at ikke alle har el hver måned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tempen kan hoppe litt opp og ned gjennom hele syklusen, og kjennetegn på EL er et hopp opp som holder seg gjennom hele siste del av syklusen. Dersom tempen synker etter en stigning, og holder seg lav eller hopper opp og ned, så du ikke klarer å se det øvre nivået den skal ligge på etter EL, så har antagligvis ikke EL funnet sted.

Jeg er selv i andre tempemnd, og det er spennende å følge med. Lærte mye første mnd! Det var først når jeg fikk en del målinger at jeg klarte å se noen mening med temperaturene!

Skrevet

Har bare tempet i 3 uker nå, og har hatt et hopp på tempen på ca 0,3 som har holdt seg i 4 tempdager nå. Regner med at det var el. Regner med at jeg kommer til å bruke noen sykluser før jeg lærer meg alle tegnene omkring el. Har begynt å bruke fertilityfriend.com og brukte en hel kveld på å lese alt som stod der helt grundig. Var veldig mye nytt som jeg ikke hadde peiling på fra før. Fikk også lest det som sto inne på pernille.info som var like nyttig. Så da er det bare å ta tiden til hjelp.

Men hvis jeg nå har hatt 4 dager etter hverandre med dette "hoppet", så har jeg vel hatt el?

Skrevet

Ja, hehe. Da er du en tålmodig sjel! Har ikke lest alt selv, men jeg skjønner litt underveis. Hvis du har hatt 4 dager etterhverandre med dette hoppet, så er det sannsynlig at du hadde EL for 5 dager siden. Så får vi håpe at tempen holder seg høy i 9 mnd til for din del! Min begynte å falle litt dagen før mensen kom. Lykke til, maja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...