Gå til innhold

inspirert av hundetråden...ang chihuahua hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har linker/tlfnr til seriøse oppdrettere? er det noen i norge som driver?hva er prisene på de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en god del seriøse oppdrettere i norge ja. men det som er synd, er at de som regel ikke selger til småbarnsfamilier. hundene er så små, at de rett og slett kan bli skadet av de små... hehe

ønsker meg selv forferdelig mye en chihuahua, men må nok vente til jeg har barn over 5 :-/

Skrevet

ja det kan være noe i det ja...

men en må også som foreldre passe på å lære ungene at e må være forsiktig med dyr å sånn...

syns det e grusomt å høre foreldre som sier,ja ungene våre kan gjøre hva de vil med hunden uten at den reagere osvosv...koffor ska ungene få holde på sånn som de vil med dyra bare fordi de godtar det??

her i huset endte det opp med at hamsteren bet stedattera på 3,5 fordi ho sprang etter hamtsteren,tok han opp/holdt han hardt,etter i mange ganger hadde sagt at det må ho ikkje gjøre for de kan bli redde og da kan de bite...

de må lære seg til å ta hensyn til både dyr og mennesker syns i...

Skrevet

prisene er vel fra 14 000 og opp vil jeg tro, vis du ser på dyrenett.no eller googler etter oppdretere så finner du mange=)

det beste er å satse på norske oppdrettere, mye lureri i sverige...

Skrevet

jeg er helt enig, så synes oppdretter burde vurdere hver enkelt person før de sier at alle familier med små barn, er utelukket. Jeg kjefter fælt på ungen min hvis han er slem mot dyr, (har 2 hunder og en katt) og har lært han å kose, ikke slå. eneste er at han løfter pusen vår litt, men aldri slik at hun får vondt. det er vår oppgave å oppdra barna våre, og har man ikke styr på barna så spiller det ingen rolle med barnets størrelse.... en stor hund kan nok bite mye hardere enn en chihuahua.

men.... det er jo noen som ødelegger for alle... desverre.

Skrevet

jepp e nok sånn desverre...

blir nok chihuahua etterhvert,men ikkje første året tror i,blir nok å gjøre no fremover uansett :-)

Skrevet

dere som er interessert i å kjøpe chihuahua,kan gå inn på chihuahuaprat.com

der finner dere mye om rasen, og der finner dere oppdrettere i norge ,sverige og danmark.jeg har selv en nydelig creme chihuahua jente. det er den flotteste rasen som fins.

Skrevet

for en nydelig tispe du har!!!!!*smelt*

Skrevet

tusen takk. ja hun er kjempefin.veier bare 1,7 kg, og blir ikke større.nå skal jeg ha meg en til.

Skrevet

Jeg har passet t o chihuauaer og det har gått kjempe bra med min tre åring nå er hun rimelig vant til hunder siden vi har labarador selv og jeg har en jobb der hun har regelmessig kontakt med hunder... Men nei de tåler vel kanskje ikke mest, men jeg får kjøpe avalp av de jeg har passet chiuhuauan til så jeg håper det kommer en liten tispe rundt neste sommer... har labrador fra før he he

Skrevet

barn og chihuahua går fint sammen. selvsagt må man fortelle barnet/barna at dette er en liten hund, og at det ikke er et leketøy.

et barn kan lett miste en slik liten hund, særlig valp i gulvet.da kan det jo gå galt.

vi har en datter på 6 år, og hun er kjempeflink med hunden.

Skrevet

Jeg har selv chihuahua. Jeg har kjøpt fra en seriøs oppdretter og anser meg selv som en seriøs kjøper. Sitter faktisk hjemme hos oppdretteren til hunden min nå, og er på ferie der...

Det er mange seriøse oppdrettere som selger til småbarnsfamilier, men man må se an hver enkelt familie, og hvert enkelt tilfelle.

Da jeg kjøpte den lille tispa mi var jeg helt ærlig om at jeg ønsker meg barn i nærmeste fremtid, og dette skapte ingen problemer. Jeg fikk positivt svar fra 5 oppdrettere, og etter et halvt år ble det endelig født en tispe hos oppdretteren jeg likte best.

Man må tenke på at alle hunder er forskjellige, alle barn er forskjellige, alle foreldre, alle hundeeiere og alle oppdrettere er forskjellige... er derfor UMULIG å se på alt under ett... man må se hvert tilfellef or seg, og i og med at jeg er aktiv i chihuahuamiljøet her i norge, har jeg hørt utroooolig mye forskjellig...

En ting som det HVERTFALL ikke er tvil om, er at de SERIØSE oppdretterne i norge selger ikke valp til unge jenter som ønsker en veskehund... de er NØYE på hva slags liv valpen vil få, og kjemper gjerne med nebb og klør for å redde hunden dersom den får et dårlig hjem. Dette er livet deres, og de ELSKER hver eneste hund.

Skrevet

jeg vil anbefale Ramoco og Sipikira kennel...

Chihuahua ligger på 20.000 og oppover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...