Gå til innhold

late arbeidsledige snylter på fellesskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så provosert av de som kan gå hjemme hele dagen å motta penger uten å gjøre det skafte grann....jeg mener at de kunne ha gjort en innsats for den trygden de mottar, da ville det kanskje ikke være så attraktivt å gå hjemme.

I dag står ledige stillinger i kø, ingen trenger å gå arbeidsledig.

Om ikke annet så kunne de ha jobbet noen timer på feks. sykehjemmet, eller som fritidskontakt.

Nei, se ¨å få ut fingern og bidra til fellesskapet alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fingeren min sitter fast i ræven, hvordan skal jeg få fingern ut da??

Skrevet

hvorfor i all verden har du den der?

Skrevet

hahaha *ler* (anonym 16.31)

Skrevet

fordi jeg liker å plukke meg oppi der

Skrevet

æsj, da blir den brun og lukter vondt leeeeeeeeeeeeeeenge..

håper ikke du jobber i restaurantbransjen, da vil vi alle få salmonella

æsj, korr svinat du e!!!!!

Skrevet

Salmonella?? øh nei. Noen flotte e- coli bakterier kansje men.

Skrevet

Du kjenner vel ikke alle som er arbeidsledige, gjør du? Du kan vel ikke uttale deg om absolutt alle arbeidsledige. Jeg visste forresten ikke at det var så veldig mange arbeidsledige her til lands. Hvis du nå ikke snakker om de på trygd, attføring, sosialen osv. Og bak disse menneskene skjuler det seg mange historier, menge flere historier enn du kjenner til.

Skrevet

Jeg skjønner godt at mange går hjemme og mottar skattefrie kroner bare for å ikke gjøre en dritt og nyte livets late dager!

Vi som jobber oss nesten ihjel for å ha penger til å leve er egentlig lettlurte her vi sitter.

Vi jobber hver dag og mange av oss sliter med å få ting til å gå rundt.

ca 25-50% av lønna våres( som VI har stått i å jobbet for SELV) går til skatter og avgifter.

Dette går liksom til "staten" og det skal jo liksom være oss

Regjeringa bestemmer at det skal bygges veier og barnehager, operahus, parker og kjøpesentrer for disse pengene.

Da har vi betalt med det for skattepengene våres.

Men, så må vi igjen da betale bompenger og veiavgift på bilen vi selv har kjøpt og kanskje tatt lån på, for å kjøre på veiene som liksom skal være betalt for med skattepengene....

Vi betaler for å ha ungene i barnehagen, og vi betaler moms når vi handler på kjøpesentrene.

Vi betaler for å gå inn i operahuset hvis det skulle være noe interessant der...osv.

Attpåtil så betaler vi for "snylterne" som sitter der å ingenting gjør å bare får skattefri trygd og sosialstønad.

Hvem er dummest, snylterne, eller vi som jobber og betaler MYE av våres egne tjente penger til sylterne?

Skrevet

Her lukter det FRP-velger laaaaang vei :D

Fysj og fy! Vik fra meg satan!

Skrevet

du kan vell ikke putte alle under en stol vell... kan være mange grunner til at folk er arbeidsledig.. og når man får trygd så er den ikke ikke skattefri..

ikke kan man jobbe noen timer her og der heller hvis man vil ha foreldrepenger..

Skrevet

Ja jeg misunner virkelig de som kan gå hjemme for HELE NI TUSEN I MÅNEDEN!!!!

Nei faen heller... Tror de fleste som er i stand til å jobbe gjør det. De som ikke er i stand til det har psykiske eller fysiske årsaker til at de går hjemme og er fattige....særlig de som er ALENE!!

Trekk husleie på 5000 fra summen...så strømmen... Ja sosialhjelpsnormen er jo på HELE 4300 for en person!!!

hilsen eks sosialkurator

Skrevet

Tror nok det er mange der ute som skulle ønske å være i arbeid ja, men ikkje like lett for alle å forstå alt her i verden!

Håper du ikkje tenker sånn du skriver, for da har du nok ikkje heilt peiling på hva som gjør at noen faktisk er hjemmeværende eller trygda.

Skrevet

Siden du syns det virker så deilig å ikke jobbe, så håper jeg du også får møte på han fyllekjøreren jeg møtte. Og bli sittende lam i bena, inkontinent og med kroniske smerter.

Skulle gjerne byttet med deg og vært tilbake i jobb jeg !

Skrevet

Selv om det påstås fra alle hold at det aldri har vært mindre arbeidsledighet og at markedet skriker etter arbeidskraft, så er det noe med at veldig mange av de bedrifter som mangler arbeidskraft, krever spesielle utdannelser. Ikke bare for hvem som helst å gå inn i slike jobber. Media skaper i så måte et kunstig inntrykk av at jobber vokser på trær. Men glemmer helt å nevne at de fleste plasser som mangler arbeidskraft krever bestemt kompetanse som ikke nødvendigvis den som er arbeidsledig har.

Skrevet

Er så enig med deg HI. Men.. de går jo glipp av altfor mye da. Der de sitter igjen med 4000 i mnd, sitter jeg igjen med 16 tusen på konto etter at huslån og studielån er betalt. DET går dere glipp av, sofagriser

Skrevet

Arbeidsmoral i Norge nådde bunnen.Se hvor mange gravide sykemelder seg pga.............de er gravide!!!!!!!!

Skrevet

Det kan du si.. Kjenner faktisk damer som blir gravide fordi de ikke gidder å jobbe. De omtaler det som en kjempebonus

Skrevet

Jeg nyter livet og prøver å ikke bruke energi på altfor mange trivialiteter, som å irritere meg over akkurat denne problemstillingen for eksempel. Har da andre ting å tenke på når man har familie.

Skrevet

Hmm... Mange gravide blir så syke at de ikke kan arbeide hele svangerskapet. Her kan man nevne både kvalme, bekkenløsning, ryggproblemer og sikkert mer.

Så de som er så heldige at de klarer å jobbe under hele svangerskapet kan rett og slett holde kjeft. Misunner dere! Hater å gå hjemme. Det er ikke nødvendig å gni det inn.

Skrevet

ojojoj... LItt drøyt å skjære alle under en kam tenke eg!

Enn me de som søke på jobb etter jobb etter jobb, og så skjer det f** ingen ting? Det e jo ikkje bære skøy heller å være arbeidsledig og få utbetalt 5000 kr mnd fordi du va så uheldig å være skoleelev/lærling før du blei arbeidsledig? Og så e du så heldig å få 17 kr meir for dagen når sønn din bli født? Og trur nu ikkje at du har tenkt på det psykiske aspektet me det å gå i en evighet og ikkje få jobb, en føle seg ganske verdilaus etter kvært.

Skrevet

han fyllekjøreren du møtte går på utføretrygd det vil si at ahn ikke er i stand til å jobbe... men når du går på sosialen er det som regel grunner at de er litt for glade i å sove o.l. det ikke folk som har en diagnosel eller noe men som bare går hjemme og syns synd på seg sjøl...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...