Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Må føde før tiden for jeg har svangerskapsforgiftnig. Er kjemperedd for at barnet er lite og vil ligge lenge på intensiven. Er barnet ferdig da???
Fabelaktiv Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg fødte i 36 og hun var ferdig - alt for tynn men ferdig lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Hei. Har du fått beskjed om at de vil sette igang fødselen hos deg?? Jeg var til kontroll i dag, og har svangerskapsforgiftning. Protein + 2 i urinen og høyt blodtrykk. De ønsker og legge meg inn for obs senere, om det skulle bli endringer. Ønsker deg lykke til!! _ er selv i uke 35 nå, og tenker mye på akkurat dette
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Bebisen er ferdig i uke 32, da skal den bare ligge å ruge og bli tykk! Min nevø og niese ble født i uke 34 pga svangerskapsforgiftning de var begge 3 kg! De slå ikke lenge på sykehuset... Alt var bra med dem! Ikke vær redd, det går veldig bra i uke 36/37!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er HI. Må settes i gang ja. Er faktisk på sykehuset nå.. Så regner med de setter meg i gang i løpet av dagen her. De ville ikke vente lengre. Blodtrykket mitt blir bare høyrere og høyere.. Jeg vil bare at barnet mitt skal være ferdig, er ikke ønskelig i det hele tatt å føde før tiden. Har fått høre at hun er veldig lita. Bare 2 kg.. Er ikke det farlig lite????
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Jeg ble satt igang i uke 37 med tvillingene mine. de var 2240 og 2480 gram og helt fine. ikke problemer med noe. tror du kan ta det helt med ro,er nok ingen fare. lykke til:)
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 De lå heller ikke på intensiv eller noe. alt gikk like bra som om jeg skulle gått 40 uker:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Jeg holdt på å føde 35 +6. De ville ikke stanse det fordi de mente alt var ferdig. Det eneste som kan være er at barnet kan være litt slapp og trenge litt hjelp til amming. Vennina mi sin baby ble født uke 35 , 2,1 kg og var HELT ferdig, amming gikk greit og de dro hjem etter noen dager på sykehus. Alt som normalt bortsett fra at han var litt mindre enn snittet. Er du 36 uker kan du bare glede deg,- babyen din er ferdig! Lykke til
Fabelaktiv Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Mi snulle var 42 cm og 1700 gram så det går nok så fint atte.. de setter deg i gang fordi det er det beste for deg og bebbis.. vær glad for den hjelpen du får lykke til *oppmuntring*
scubagirl med scubababy Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er idag 35+1.. Ligger til observasjon på sykehuset, har gjort det siden 28. juni. Jeg har høyt blodtrykk, 170/100. Protein 1+ og ødem 1+. Så legene kaller det svanngerskapsforgiftning. Jeg får CTG her dag, og babyen er så livlig atte. Legen sa idag at jeg skal undersøkes for mulig igangsetting, siden det er babyen som er årsaken til høyt BT. Og han kunne forsikre meg om at det ikke var risikabelt å føde nå. Jordmor sa at jeg evt. måtte være her etpar dager lengre enn normalt før vi kunne komme hjem. Men dersom jeg blir satt igang, har jeg nok tippet over til fullgåtte 36 uker.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Babyer som er født i uke 36-37 er som regel i fin form, og ja, de er ferdige. Jobber selv på en avdeling hvor vi har syke nyfødte og premature. Etter uke 37 er passert er de ikke premature lenger. En baby født i uke 36 kan være litt trøttere en de som er født senere. Og det er en litt større sjanse for at barnet kan få gulsott (pga. umoden lever, jo mer prematur, jo større risiko for det. Men det er ikke noe alvorlig diagnose, og er lett å behandle). For mange for tidlig fødte er 35 den store sove/ikke spise uka. Når den uka er passert, er de fleste klare til å reise hjem. Så mest sannsynlig trenger dere ikke dra innom noen nyfødtintensiv hvis alt er normalt med babyen. Lykke til.
Raych Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Jeg fødte i uke 37 sist, og hun var helt ferdig. 3500g og 49cm:) Måtte ikke ha noen spesiell oppfølging eller lenger tid på sykehuset. Legen sa etterpå at han trodde vår termin var mer riktig, og da var hun født helt i starten av uke 39, så det spiller sikkert også inn.
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Hei:-) Mitt forrige barn ble født i uke 35 og han var helt ferdig. Klarte ikke å suge fra begynnelsen, så han måtte få sonde-mat, men det tok 10 dager så var vi på vei hjem. I uke 37 er de ikke regnet som premature lengre, du skal se at dette går helt fint:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå