har fått lita pia Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 er det mange som har vært nødt til å gi det til babyen sin?? jeg ble nødt pga brystbetennelse..lilletulla er bare 2,5 uker og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gitt pupp..men har bare dråper og går dessuten på sterke medisiner som gjør at jeg ikke får lov til å amme.. men så lurer jeg på en ting..kor mye mme drikker deres baby ( når den er bare 2-3 uker??) av mme og hvor ofte...min tulle drikker alt fra 60 ml til 110 ...men det står at 80ml er minste anbefalte mengde per måltid og 150 max..dette er jo ca mål da , men blir så usikker..kan jeg gi henne oftere da når hun drikker så lite i slengen?? det står 6 gang i døgnet på pakken, men hun spiser jo så lite...hun har akkurat nådd fødselvekta sin igjen, så har lagt dårlig på seg..så skal på kontroll nu til uka igjen... please svar meg dere som har erfaring??
Koala *g07* Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 HS sa til meg at gi så mye de vil ha, de sier i fra når de er mette.. vel funker ikke her i gården hehe, har en slukhals.. Men gi det du gir, du merker om hun blir fortere sulten igjen.. mme er ikke så fort fordøyelig som mm, så du finner ut om hun krever mer etterhvert. Min skrek så fort flaska var borte så jeg gav automatisk mer.. men fant ut at det ikke allitd var maten, men sugebehovet også. Så prøv deg frem er mitt tips. Ingen barn er like, og det på pakka er bare en liten pekepinne..
har fått lita pia Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 heisan..ja må nesten bare prøve meg fram med vesla...se hva hun krever..spiser hun for mye(110) hender det at hun spyr etterpå..men det er jo litt tungt å fordøye nå i starten regner jeg med..kan jeg spørre kor ofte det e vanlig å ha avføring når man gir mme???mi jenta gjør sitt ca 1 gang om dagen, men ser at hu sliter litt..
Koala *g07* Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Om hun gulper etter mat vil nok det si at hun får hvertfall nok! De skal vist ha avføring helst hver dag når de får mme.. Hvilken mme gir du? Om du gir maltekstrakt så kan det hjelpe på hard mage vi ga på alle først helt i starten, så gir vi kun på et nå.
har fått lita pia Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 det er jo bra at det virker sm hun får nok da, siden hun gulper;)jeg gir nan porsjonspakker..er så stresset at jeg ikke ser meg tid til å blande pulver,når hun skriker( er alene når han er på jobb) har innvestert i maltestrakt og bruker litt i hver flaske ja..nårtid sluttet diu å gi det i hver flaske??
Koala *g07* Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 han var kanskje et par mnd muligens, litt usikker, men står ovenfor det samme problemet igjen, for har for en halv mnd siden gått over på nan 2.. og den gir vist han her tregere mage virker det som, så vurderer å prøve å gi mer malt nå da. Hva med å blande flaskene på forhånd? Lag flaska til neste måltid og sett den i kjøleskapet? eller bare posjoner ut pulvere, så det er klart til blanding
*betty* Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Hei. Jeg hadde også flere brystbetennelser og måtte dessverre gå over til mme. Det varierte veldig hvor mye jenta vår spiste, men det var vel sjelden det var noe særlig over 100 ml pr måltid de første ukene. Hadde ca. 8 måltider i døgnet. Vi bare ga henne så mye og så ofte hun ville. Man kan ikke følge slavisk det som står på pakken. Man skal vel være litt påpasselig hvis det går over 1000 ml pr. døgn har jeg hørt, men de aller minste klarer vel sjelden å få i seg så mye.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 jeg måtte bruke mme fra starten av pga for lite melk. dette har vi erfart: -vi hadde god erfaring med HiPP mme ( du skal bruke HiPP 1 hele mme perioden) -kjøpt avent doseringsboks(babybutikker, store dagligvarebutikker pleier ha dem) med 3 doseringskammer. mål opp så mye pulver du bruker i hver flaske oppi hvert rom. Kok opp ca så mye vann du lager melk av iløpet av 1 døgn, og doser oppi flasker. så, når vannet er avkjølt setter du dem i kjøleskapet. når jenta skriker, tar du ei flaske i microen, ca 30 sek??, hiver oppi pulver fra et av kammerene i boksen og rister, vips melk på under 2 min. like raskt som de der boksene. det blir vel kjempedyrt i lengden!!? - malt satte fart på magen, men da vi begynnte med HiPP så fikk han ikke hard mage lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå