Gå til innhold

Noen som har byttet ut bagdelen med sportsvogndelen?


Nesly

Anbefalte innlegg

???

 

Jeg vurderer å gjøre det når han er ca 6 mnd. Begynner å bli litt lang for bagen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å bruke sportsvogn. Synes han hadde det for trangt. Han sover lengre på dagen etter at jeg byttet! Har tfk vogn. Har ikke begynt å sette opp ryggen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke gjort det! Har emmaljunga edge duo, og snuppa har veldig god plass der enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet til sportsdelen. Oskar hadde fortsatt plass i bagen, men nektet å ligge der. Nå koser han seg endelig i vogna si! Har den på det nederste hakket enda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte hs om dette idag,hun mente det ikke var lurt så lenge vekten faller på ryggen og ikke på rompa når han ligger helt ned i sittedelen.

 

Er jo ikke alle barna som sitter når de er 6 mnd..Gutten min vil opp å se hele tiden,fryktelig tungt å bære hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mente du nå januarprins? Uansett så har vi latt babyen våres sitte i sportsdelen noen ganger. Vil jo ikke ligge ned lenger. Drar seg nesten helt opp i sitte stilling i vognen selv også så synes det er like greit og få lov og sitte litt. Men nå signerer jeg som anonym, for jeg vet det er mange som er uenige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oskar har også fått sittet i halveis oppe noen ganger. Men ikke lenge om gangen. Alt med måte! Nå kan jeg faktisk trille tur med han, uten at det er skriking hele tiden. Han koser seg endelig i vogna si. Det synes jeg også er viktig! Så folk får være så uenige som de vil, for jeg har endelig en blid og fornøyd gutt som jeg kan ut å trille med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter er snart 6 mnd og jeg ser frem til å prøve sportsvogndelen. Også her fordi hun kan ligge og hyle og skrike lenge når vi er ute og triller og hun ikke får se noen ting. Så godt å høre at det kan bli bedring på det fremover da ihvertfall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har simo dypvogn. Dvs at vi ikke har noe sportsvogndel og bytte over til, men vi venter spent på ny-vogna til lillemor om bør være her rett over helga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsesøstra mente man kunne bruke sportsdelen hvis vekten ¨lå på rumpa til babyen og ikke på ryggen når den lå.

 

må vel skifte snart, gutten min liker ikke å ligge våken i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod ikke helt hva du mente likevell jeg. Når barnet ligger så er vel alltid vekta på ryggen? Når det sitter er vekta på rump? Mulig det bare er jeg som er treg her alltså, men jeg skjønnte ikke helt. Kan du forklare litt bedre for meg januarprins? (trenger og få det inn med t-skje for og skjønne tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

jeg spurte ikke hs noe mer om dette, men jeg trodde at hun mente at ungen altså burde sitte i full sittestilling når den sitter i sportsdelen, enn at den har den litt ned hvis du skjønner? det var visst ikke bra at ryggen lå sånn.

 

Men kan jo hende jeg har misforstått.Vel i dag har jeg byttet til sportsdel jeg og,klarer ikke gå å bære på 10 kilos gutten min når han nekter ligge våken i bagdelen...

 

Prøvde stille ryggen inn i flere hakk mens han satt i vognen, og han skled lett ned hvis han hadde ryggen litt ned bare.

Skal ha ryggen helt ned til å begynne med,så skal han få sitte helt oppreist litt innimellom.da får han i allefall se mer enn i bagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarprins: Mente du at hvis de skulle sitte litt opp i sportdelen, så burde de kunne sitte selv, ellers kommer vekta på ryggen deres i stedet for rumpa?

 

Har ikke tatt i bruk sportsdelen enda her. Men for å få brukt selene, må vi ta ut bagen (har simo kombi). Og da går det ikke an å ligge i selene (får selene over lårene i stedet for magen). Tenkte vi skulle bruke selene i vogna, for lillegutt snur seg hele tiden, men noen som vet om det bare går an å bruke dem hvis han sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammas venninne er helsesøster og hun sa at de kunne sitte med støtte fra 5 mnd..

 

Hun mente og at han kunne sitte i sportsdelen bare ryggen ikke var helt opp.Det var ikke det hun andre hs sa,men,men.

 

Har byttet til sportsdel nå,litt uvant,men gutten storkoser seg:) ligger for det meste helt ned,men får komme opp å se av og til:) Har lammeskinn i ryggen så da sitter han godt,så legger jeg ett pledd e.l foran så han ikke tipper fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, byttet når hun kunne sitte alene på gulvet. Bagen passa enda, men det var et mareritt å gå tur fordi hun nekta å ligge der. Nå sitter hun så int å ser på alt rundt oss, og når hun er trøtt så legger jeg delen helt ned, akkurat som bagen. Eneste er at jeg synes sportsdelen er en smule trang oppe, men det går bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...