Gå til innhold

Egentlig litt trist....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helgen er over og dette var min siste helg sammen med lillegutt alene...(og mannen min da). Fra naa av kommer alt til aa bli anderledes... i morgen kommer svigermor, neste tirsdag skal jeg ha keisersnitt og fra da av har vi enda en liten en i hus. Vet jeg boer glede meg over dette, men jeg syns det er litt trist og skremmende jeg.... og jeg er redd for hvordan lillegutt kommer til aa reagere paa alt dette. Han er veldig mye mammas lille gutt... Vet ikke helt om jeg vil ha en baby til jeg..... og vet ikke helt om jeg kan ta meg av to.... kanskje litt sent aa tenke paa det naa? Faar man kalde foetter foer foedsel....? Flere som har det litt slik? Er det noen med to der ute som kan gi noen betryggende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig med kalde føtter før livsomveltende forandringer.. slapp av.. plutselig har du to å elske (i tillegg til mannen) og du skal se det går mye lettere enn du tror å ha nok følelser til så mange på en gang..

det går FINT og det er helt normalt

Skrevet

Føler akkurat det samme som deg, jeg :) Tenker på storebror....hvordan vil han takle dette. Håper noen med flere barn kan si noe om dette :)

Skrevet

Kjenner meg igjen der, gutten min var 21mnd da han ble storebror for ikke så lenge siden.Husker jeg tenkte stakkars han som må dele meg med en til, lille gutten min..Følte det nesten litt dårlit gjort ovenfor han. Når han kom på besøk på sykehuset begynte jeg og grine, veldig rar følelse- man er jo proppet med hormoner fra før også.

Men det går veldig bra med to, nå er jeg så heldig av vesla foreløbig sover mye, så jeg får litt tid alene med storebror.Det er viktig for meg, at ikke bare det er mannen min som tar seg av han, men at jeg også får stelt han for kvelden, lagt han, leke med han osv osv. han trenger jo ekstra oppmerksomhet, og han trenger fortsatt mamma'n sin!

Lykke til, det kommer til å gå bedre enn du tror.

Skrevet

Jeg tenker kjempemasse på dette. Jeg har en gutt på 5og halvt som skal begynne skolen nå etter sommeren. Og vi har kost oss utrolig mye disse årene. Han har sovet lenge i vår seng og fått vært midtpunktet hele tiden. Jeg blir trist når jeg tenker på at han nå skal dele oss med en til. Samtidig tror jeg det skal bli godt for han å få litt selskap her i huset, sjelden enebarn liker å være enebarn. Har forberedt han lenge på at ting kommer til å bli annerledes framover. Han sier selv han gleder seg utrolig til han blir storebror så får vi selvfølgelig gjøre det beste ut av det. Heldigvis jobber ikke pappen i huset her mer enn 8døgn i mndn så han skal hvertfall få bidra en del når det gjelder å ta seg av størstemann, når mor trenger hvile;)

Skrevet

Takk for betryggende svar alle sammen!! Er litt bekymret for aa bli sittende med babyen uten aa faa til aa ta meg av og leke med lillegutt. Men realistisk sett, saa blir det vel jeg som maa ta meg av de begge tenker jeg, saa jeg faar vel hendene fulle... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...