Gå til innhold

noen andre som har født med intimpiercinger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kansje ikke noe med sex å gjøre men tenkte jeg skulle spørre.jeg fødte for to år siden en stor gutt på over 4,2 kg med ringer i kjønnsleppene.hverken jeg eller barnet kjennte noe til det,men det var en forferdelig brudulje med jordmor jeg fikk på sykehuset.hun ville ikke bare jeg skaulle ta ut de i leppene men de i tungen og den i puppen også.kan ikke helt skjønne hva de kan skade barnet men....jeg sa ifra føre at jeg ikke skulle amme.

jeg hadde snakket med jordmor jeg gikk til kontroll hos og hun trodde ikke det kunne gjøre noe for de var så høyt opp at ingen revnet oppover slik.jeg har aldri hatt infeksjoner og de laget av kirurgisk stål.

jeg skal føde til høsten igjen og akter aldeles ikke å ta de ut bare for at jordmor jeg får syntes det ikke er moralsk å ha i piercing under fødselen.

er det andre som har født med intimpiercing eller er blitt tvunget til å ta de ut??

i utlandet er det ingen som sier du må ta de ut men det er selvsagt på eget ansvar.

de blir ikke tatt ut om du tar keisersnitt en gang,piercingen blir bare tapet .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel bare i tilfellet noe skulle gå galt, jeg skulle opereres i 2003, og da gikk det greit om jeg bare byttet ut tunge og bryst piercingen med plastikk ring/barbell.

om jordmor en vanskelig med deg så har du rett til å be om å få en annen.

lykke til med neste fødsel!!

Skrevet

takk:)det gikk greit når du byttet med plastikk altså???trodde titan og kirurgisk stål var det som var best jeg.hmm.ja jeg finner meg ikke i sånn oppførsel som hun hadde.klart hun kan si noe og evt si noe om farene ved å ha piercing,men hun hadde en forferdelig oppførsel og snakket til meg som jeg var en liten drittunge og skjellte og smelte hele tiden.jeg var faktisk en snart 2 barnsmor på snart 30.nå er jeg strax 32 :)

Skrevet

det var beskjeden jeg fikk ihvertfall. tungepiercingen fjernet jeg helt, da jeg ville få satt den inn senere samme dag, denne så de gjerne at jeg tok vekk med tanke på intuberingen sa de (sikkert bare rutiner..) og den andre puttet jeg en plastikk ring i , veldig greit, og da hadde de ikke mer de skulle sagt.

og når man ligger på en fødestue og skal bringe et nytt menneske inn i verden har man KRAV PÅ respekt! jeg hadde forlangt ny jordmor PRONTO :) det er noen jordmødre som ikke eier folkeskikk... jeg har født to ganger og er fornøyd med en av de fem jeg var borti :)

Skrevet

trenger en forståelsefull jordmor i den mest sårbare tidspunktet i livet ja.jeg ble misbrukt som barn og hvis noen behandler meg som et barn og skal bestemme over meg og kroppen min er det som et nytt overgrep.det var så ille at jeg vurderte keisersnitt denne gangen men fant ut at jeg fikk skrive et ønskebrev der det står akkurat hvordan jeg vil ha det og IKKE ha det istedet.for jeg vil jo gjerne føde vanlig.

Skrevet

Hvis komplikasjoner skulle oppstå, og du må til keisersnitt, kan det til og med haste masse, og da skal alt av "dill-dall" vaere av! Alt av ringer, øredobber, smykker, piercinger osv. Går ut i fra det har noe med det å gjøre. Ved keisersnitt, som de aller fleste andre operasjoner, brukes elekrisk skalpell, og har du da noe metall på kroppen, kan du risikere å få stygge brannskader.

• 3 uker senere...
Skrevet

nei det stemmer ikke,for i utlandet blir det tapet.du behøver ikke ta det ut der og kan ikke se at det skal være forskjell på norge og øvrige land.de fleste piercinger er av titan eller kirurgisk stål,noe som legene bruker selv ved operasjoner,bla for å holde sår oppne og da kan det vel neppe være fare for brannskader!

har forøvrig tatt keisersnitt selv og det ble IKKE brukt elektrisk skalpell.det var hastekeisersnitt men jeg hadde alt epidural og den ble skrudd opp til operasjonen så jeg ble forklart alt de gjorde for jeg ville gjerne være våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...