Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Måtte manne meg opp, men tok en tur på vekta.VERSTE JEG VET!Går nå inn i uke 26, veide 58-59 før graviditeten og nå veide jeg 66,5.Er 1.68 høy.Fikk helt noia.Er det en normal økning??Takknemlig for svar.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil si det er en helt normal vektøkning Du har jo bare gått opp 8 kg og der er ikke mye når du tenker på at du bare har 14 uker igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Herregud, det er da normalt... spiseforstyrrelse eller?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Du har gått opp 8 (!) kilo, og var svært slank før du ble gravid. Mener du alvorlig at du ble bekymret over dette?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Det vanlige er vel 12-15 kilo i løpet av svangerskapet? Iallfall for en normalvektig som du var i utganspunktet. Av de kiloene er det faktisk kun 3-4 kilo fettvev, resten er barnet, morkaken, samt masse væskeøkning. + + Ikke bekymre deg! Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 ikke tenkt på vekta den er helt som den skal.. man kan ikke samenligne vekt og slik. er man slank fra før og har kort rygg vil man ofte syns veldig god... jeg selv er veldig slank... jeg begynnte vekta mi på 44 kg, gikk først ned til 41 løpet av 19 uker nå veier jeg 48 kg. jeg tror at kroppen gjør sitt for at babyen skal ha det bra og at du får nok næring.. husk også at babyen veier noe, morkaken veier noe og fostervannet veier noe.. da blir at man legger på seg
twoboys & a girl Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Er å 1.68, å la på meg 20 kg sist svangerskap. Gikk ned 11 bare på fødselen, og resten forsvant fort som bare det. Ikke bekymre deg om vekta:o)
Anele&Solstråla Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Jeg er 170 høy, veide 65.5 før graviditeten, er nå i uke 24 og har gått opp 10kg...
Adriansmor med tulla Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Seriøst! va stresser du¨ettër .. jeg var tyngre enn deg før jeg ble gravid enn du er nå.... slapp av å nyt graviditeten... amming er verdens beste slankerkur alt er boret inne et år etter fødsel...
Adriansmor med tulla Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Blir værre med hengepuppene, lausskinnet og strekkmerkene... de blir værre å få bort...=/
sol og varme Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 synes du virker som en slank jente jeg da jeg er 170 og veide 68 før graviditeten og har nå gått opp 6 kg... Du burde slappe helt av... Jeg gikk opp 24 kg i begge mine to forrige svangerskap... Til alle som skriver spiseforstyrrelser/herregud osv... ærlig talt, er det ikke på tide å vokse opp og slutte med sånt - og i tillegg signerer dere med anomym...! Dette er faktisk en side for alle, og om noen er mer bekymret enn andre så er det bare sånn det er - har man ikke noe hyggelig å skrive så gi F_ _ _ i å skrive noe i det hele tatt!!!
pandabjørn Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 skjønner ikke hvorfor du syter så mye hva er 8,5 kg jeg gikk opp 11kg med førstemann da jeg var 26 uker på vei...!! og jeg er 1,69 høy og veide 65,4 før jeg ble gravid med førstemann, og jeg gikk opp 20 kg! regner ikke med at jeg går opp så mye denne gangen siden jeg ligger under med minus 1kg fortsatt og er i min 20 uke..
Miss RM Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Skjønner godt at folk lurer, er selv førstegangs og har ikke så mye å sammenligne med.. Ble selv litt bekymret for at jeg har gått opp mye (snart 9 kilo, er i 24. uke), men så lenge jeg trives og babyen har det bra får det bare være...
Bohema77 Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Er det ikke ca 1 kg pr mnd + noen ekstra på slutten da? Selv er jeg 3 mnd på vei og har gått opp fra 60 kg til 62,5. Jeg er 175 høy og aktiv. Jogger x2 pr uke og går tur de andre dagene. Men vektøkning er jo svært individuelt. Selvsagt er det lett å bli skremt når vekta suser oppover og du er vant til å være lettvekter, føler med deg der.Men som de andre sier, vekta skal opp og din vekt høres normal ut.
øynesomtinntallerkner Skrevet 11. juli 2007 #15 Skrevet 11. juli 2007 Det må være lov å være opptatt av vekta vel..? Jeg prøver å få i meg det som er viktig, kutter ut all fet og søt mat, har ikke lyst å bli en hval.. Men er litt usikker på om det er mulig å legge på seg for lite, spesielt når en er tynn fra før? Er 1.64 høy og veide 53 kg. før graviditet, har lagt på meg tre kg. i uke 21. Alt er kommet på magen, for dongeribuksene smetter på enda.. Håper dette er akseptabelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå