Gå til innhold

Da hører jeg til hos dere igjen da.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Ja da har jeg 2 mislykkede prøverørforsøk bak meg og økonomien tilsier heller ikke flere forsøk:(

Jeg er nok ganske langt nede i kjelleren for tida ja og hadde egentlig trodd at jeg kunne gi opp min største drøm her i livet, et eget barn..

Men så lett var det nok ikke nei..greier IKKE å gi opp den tanken!!

Hadde det bare vært å skru av den bryteren, men neida...

I dag ringte jeg gynekologen min og fikk under tvil resept på ELsprøyte og Pergo...

Jeg har ikke fått påvist noe galt med meg for at jeg ikke blir gravid, så jeg ba om en rekvisisjon på utredning, men nei,det var jeg for gammel til, så det fikk jeg ikke!!

Er 41 år, men ALT håpet kan da ikke være ute?!?

Klem fra en som en gang var en

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Optimist!

Så trist at ikke forsøkene ga resultater! Forstår godt at du mister motet og trenger litt tid i kjelleren.

Jeg er selv 42 og fikk heller ingen utredning, men gyn mente det bare var å prøve. Det kunne plutselig skje likevel.

Håper at el-sprøyte og Pergo er det som skal til for å få fart på sakene, slik at din store drøm går i oppfyllelse.

Jeg tror absolutt ikke at alt håp er ute! Stå på, vi skal nok klare det til slutt.

Optimistisk klem fra

Skrevet

Tusen takk for koselig svar,gull-ønske:))

Jeg ble litt mere optimistisk av svaret ditt!!

Var det på grunn av alder at ikke du fikk utredning også??

Klem

Skrevet

Hei Optimist!

Ja, det var pga alder at jeg ikke fikk utredning. Jeg mistet 2 ganger i høst og forklaringa var rask og enkel : alderen min. Hun mente det ikke ville hjelpe med noen undersøkelser og at jeg ikke ville få dette noen steder pga alderen min.

Dette var en privat gyn som jeg hadde bestilt time hos, og jeg følte meg ganske snytt når jeg var ute igjen etter 5 min. Hun virket stresset men jeg fikk resept på pergo da, etter å ha spurt om dette.(Hun:" Nei, pergo er for dem som ikke har el. Jeg: ja, primært, men det blir også forsøkt for å bedre egg-utviklinga". Hun mente jeg var godt informert og skrev resepten, hehe. Har lært litt av dere andre bim-jenter).

Men jeg tror det er stor forskjell på gynekologer. Jeg følte meg litt avvist, og vil nok heller kontakte en annen gynekolog ved behov.

Så vi prøver denne sommeren før jeg evt. tar i bruk pergo-resepten.

Jeg kjenner flere "eldre enn oss" som har lykkes etter 2-3 år!

Håper du slipper å gi opp drømmen din Optimist!

Klem

Skrevet

Hei Optimist,

Har ikke glemt deg siden jeg var her på denne siden.

Du skal ikke gi opp. Jeg er 44 år og gravid. Det kan ta tid. Fint at du pröver Pergo nå.

Vet ikke hvor du bor, men om det er i en litt större by så finnes der mange gynekologer. Pröv en annen! Du burde få utredning, sånn er det bare. Kanskje noen her på siden eller på "slitere" kan rekommendere en god lege?

Önsker og unner deg at du skal få ditt önske oppfyllt!

Klem

Skrevet

Dr Trolle på Majorstuaklinikken er det flere av oss voksne her inne som har hatt veldig god erfaring med. Flink og seriøs, tar oss på alvor, anbefales på det varmeste! Lykke til!

Skrevet

Hei Optimist :-))

Trist å høre om de mislykkede forsøkene dine.

Jeg vil bare ønske deg lykke til med de neste forsøkene.... 41 år er ingen alder.

Jeg har mange veninner som har fått barn godt opp i 40 årene. Selv er jeg nettopp blitt 45 og er skikkelig optimistisk...

Flott at du fikk Pergo, jeg er på mitt andre forsøk med pergo nå.

LYKKE TIL...

Skrevet

Syns det var veldig trist å lese at det ikke gikk så bra med forsøkene dine. Håpet sånn på dine vegne.

Men jeg er glad for å se at du ikke gir opp. Så bra at du orker fortsatt å stå på videre.

Stå på optimist, kanskje du blir grundig belønnet snart.

Stor klem

Skrevet

Tusen takk for mange fine og positive svar:))

I dag kom reseptene i posten også, så da er det bare å stå på!!

Føler meg mye mer optimistisk etter å ha lest alle koselige svar fra dere:)))

Takk!!

Klem

Skrevet

Ikke gi deg optimist!

Det har skjedd undre med folk som har fått beskjed fra leger om at "du kan ikke bli gravid", og de har blitt det.

Legene sier så mye rart. Det med alder er bare vås. Så lenge det er egg er det håp, husk det.

Men av og til må man hjelpe naturen litt. Pergo er en av dem så da blir det flere sjanser ved hver eggløsning.

Jeg er selv 41, og jeg har skjønt at sjansene er mindre, men dog ikke borte.

Stå på!

Skrevet

Hei på deg optimist vennen :o).

Flott at reseptene er kommet.

Nå må vi bare håpe at det er det som skal til for deg !

Om dere ikke lykkes med det,hadde jeg ikke gitt meg var jeg deg.

Jeg hadde oppsøkt ny gynekolog,feks denne Dr.Trolle mange skryter av.

Det er trist at man i en alder av 41 skal bli regelrett motløs av personer som gynekologen din.Alt håp er slett ikke ute !Stå på vennen,ikke la noe være uprøvd !God klem,og lykke til ! :o)

Skrevet

Kjære optimist!

Det er nesten så jeg blir hysterisk når jeg leser innlegget ditt! Jeg opplevde nemlig nokså lignende hos mine(e) gyn.

Vi har mistet 3 ganger, og 2. gangen sa jeg til gyn at jeg tror det er noe galt med blodet mitt, jeg tror det er for tykt. Hun FNØYS av meg, og sa eggene mine var RÅTNE og at jeg bare måtte innse at jeg var for gammel (41). Min mann ble rasende. Jeg fikk resept på pergo, men hun mente det ikke ville hjelpe meg!

Etter mye om og men, ble jeg gravid 3. gang, og det gikk likedan.

Vi hadde da lyst å gi opp, ble møtt av en kald skulder hos PRIVATE gyn 3 plasser. Helt tilfeldig fikk jeg innkallese til sykehuset, de hadde registrert at jeg hadde mistet 3 ganger, og jeg kvalifiserte da til utredning.

Ble møtt av en gyn som igjen ikke helt trodde på meg ang. blodet, men hun tok i det minste den rette blodprøven av meg. Det viste seg at jeg hadde rett. Hun konfererte med en lege med erfaring på dette området, og jeg fikk Albyl-E og Klexane sprøyter.

Nå er jeg 8 uker gravid, og jeg har ikke begynt å blø enda, så håpet vokser for at det skal gå bra denne gangen, selv om vi ikke kan vite enda.

Jeg hørte nettopp en lege si at det skjer flere aborter hos kvinner i høy alder pga tykt blod, enn av kromosomfeil. Det er viktig at man blir satt på Albyl-E med en gang man tester positivt, for at den skal fa næring.

Jeg aner jo ikke om dette kan være grunnen til at dere ikke får det til, men IKKE GI OPP! Forlang utredning! Be dem teste blodet ditt, hva som helst.

Alt håp er absolutt ikke ute, og du er definitivt ikke for gammel. La de BEVISE at du er det før du godtar det!!!

Ble langt dette, men jeg ble fryktelig irritert, rett og slett! Ikke la dem ta deg!

Klem fra meg, en optimist på dine vegne! Du kommer til å klare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...