mammasgo`jente Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Skal gi grøt til snuppa for første gang i kveld! Tips og råd?? Hun legger seg 21.00. Når er det best å ha grøtmåltidet da?
Mamma til 3 <3 Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Mange anbefaler å prøve på dagen for å se om de små reagerer på det. Jeg vil egentlig anbefale det nest siste måltidet. Så slipper du å ha en skrikerunde akkurat ved leggetider hvis hun skulle reagere. Hvis hun tåler det fint så kan du begynne å gi ved det siste måltidet=) Når jeg har begynt med smaksprøver på mine barn,så har jeg gitt ved det siste,men det skulle jeg ikke gjort med lillegutt. Han hadde en skrikerunde på en times tid en stund etterpå fordi han fikk vondt i magen. Men bare gjør sånn som du føler er best=)
*Nå er vi 3* Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Hei:) Dersom du velger å gi det som det siste måltidet, anbefales det at du venter nærmere en times tid for du legger datteren din. Så slipper hun å legge seg med stinn mage. Jeg har akkurat også startet med grøt til min datter, som siste måltid, og hun har ikke reagert med gråting. Hun er 4 mnd idag. Lykke til:=)
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg begynte med grøt når jenta mi var3,5 mnd. Hun fikk grøt som det siste måltidet,ca 1,5 time før hun sovnet for natten. Det har gått helt fint:)
mammasgo`jente Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2007 Tusen takk for gode råd! Hadde egentlig bestemt meg for å gi henne 19.00, men nå sover hun så jeg får vente til hun våkner. Skal jeg amme henne først eller gå rett på grøten?? Rekner med hun er sulten når hun våkner!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå