Gå til innhold

Noen som har små som er operert for navlebrokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på kontroll med brokken til Tassen. Har mest lyst å operere den. Synes ikke den er særlig pen...... Mamma synes det er tull. Den er da ikke stygg sier hun, men jeg og sambo er redd han vil skjemmes for den senere.

Det som plager meg er inngrepet. Er det et greit inngrep? Er de fort i farta igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg

Skrevet

Jenta mi hadde navlebrokk.

Hun var 2 år da den ble operert. Legene ventet så lenge for å se om den gikk tilbake av seg selv. Da den ikke gjorde det når hun var 2 var det eneste alternativet å operere.

Inngrepet gikk greit. Værst for meg som fulgte henne inn og var der når hun fikk narkose....og å sitte å vente på at hun skulle våkne. Hun ble sendt hjem et par timer etter hun våknet. Hun tok det med ro noen dager. Hun kjente jo begrensningene selv pga stikking i såret. 3-4 dager etter var hun i full vigør. Men vi måtte se til at hun ikke anstrengte seg noen uker pga fare for at brokket skulle komme tilbake.( ingen trampoline, tunge løft eller treklatring.)

Et lite, tynt arr på siden av navlen er alt hun har igjen. Oså en lite hudfold midt i navlen der brokket stakk ut.

Du sier du vil operere fordi det ser stygt ut. Vel, det tror jeg ikke du kan velge. "Skjønnhetsoperasjoner" på små barn gjør man vel ikke?

Legene venter og ser om brokket går tilbake av seg selv. Hvis ikke blir han operert ut fra legens bedømmelse. Ikke dine.

Men lykke til.

Skrevet

Den har lukket seg, og ingen fare for utposing lenger, men den er ganske stor! Men om det er brokk eller bare hud vet jeg ikke. Skal se på kontorl.- Den var på et tidspunkt 4 ganger 4 cm. skikkelig byll altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...