Gå til innhold

orgasme og svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på mannen min hver dag, vi hadde sex hver dag før jeg ble gravid.Men jeg er så redd for at det skal skje noe galt om vi har samleie og orgasme.

Magen blir så hard etter orgasme og jeg har foranliggende morkake(hadde ihverfall) hvor jeg var litt plaget med småblødninger.

Har dere sex og ofte???

Har såååå lyst men tørr ikke for ofte....og det er jo så kjedelig.Redd det setter igang fødsel,at babyen ikke liker det og at jeg får blødninger igjen.....Det er jo så deilig å ha sex når man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring helsestasjonen eller gynekologen din og spør.

Jeg fikk beskjed om å holde meg borte fra sex en stund etter at jeg hadde en liten blødning nettopp på grunn av dette.

Vet at man i alle fall ikke skal gjøre treningsaktiviteter som fremkaller kynnere, det kan kanskje også gjelde sex???

Skrevet

Vanligvis så er det jo bare sunt med orgasme når man er gravid. Blir som en massasje for babyen når livmoren trekker seg sammen under orgasme, men jeg vet ikke hvordan dette er når du har hatt blødninger før. Ring fødeavdelinga å spør, du trenger jo ikke si hvem du er dersom du ikke vil ;)

Skrevet

Det er faktisk normalt me småblødninger etter samleie uten at det trenger være farlig!:) Når magen blir hard etter orgasme er det kynnere, så lenge det ikke vedvarer er det bare sunt!!

nyt sexen du;)

Skrevet

Blødningene kommer ikke av orgasmen, den kommer i så fall av penetrering. Man er ekstra følsom i underlivet denne tiden og noen blør lett pga det.

Jeg har også fått beskjed om at orgasme er som masasje for de små og absolutt ikke skadelig. Er det noe spesielt, du blør mye etc så må du selvsagt høre med legen, og da får du kanskje beskjed om å ikke ha sex. Men dette kan ha andre grunner og er selvsagt veldig individuelt...

Lykke til

Skrevet

Sjekk dette med jordmor, legen eller føden.

Har like lyst på og har like mye sex som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...