lilleminni Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 nødvendig og nødvendig...... men praktisk! Vi skal kjøpe en til vår jente, når hun kommer i krabbealderen! så lenge barnet føler seg trygg der, så er det jo et supert hjelpemiddel for oss mødre! så kan vi vaske og lage mat uten å passe på ungen hele tiden =)
Iltaet venter tvillinger Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skal ha lekegrind, men det er for å kunne gjøre noe uten å måtte bære ungene med overalt.
♥2 små gull♥ Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er veldig glad for at vi kjøpte det, men det sies jo at det er lurt å kjøpe tidlig sånn at de vender seg til å være oppi der fra de er små. Er veldig kjekt hvis jeg f.eks. skal på do, da kan hun sitte oppi der og pusle for seg selv uten at jeg trenger å bekymre meg for at hun skal komme borti noe skummelt. Eller når jeg skal vaske, da sitter hun oppi der og følger spent med på moppen som flytter seg frem og tilbake. Da slipper jeg å ha henne hengende etter moppen, og at hun blir våt av å krype seg over de nyvaskede gulvene mine. Jeg foretrekker å gjøre sånne ting som å vaske mens hun er våken, for når hun sover så vil jeg gjerne bruke tiden til å slappe av litt selv. Trenger en liten pustepause i løpet av dagen gitt... så jeg vil anbefale å kjøpe det.
Sabina og gjengen Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Veldig praktisk. Startet med tilvenning da Leo var 4 mnd slik at han ikke skulle komme oppi der som 7-8 mnd og bli illsint. Han likte seg godt oppi der, var en stund han ble illsint, men nå er den grei igjen. Leo er i lekegrinda om jeg lager mat, er i postkassa eller søppelkassa, og noen ganger setter jeg han der før han skal legge seg så han får roa seg ned litt der og kosa seg litt..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Jeg bruker bæreslynge jeg, dermed er det unødvendig for meg. Har uansett ikke noen stor leilighet med trapper osv.
mammasgo`jente Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Vi fant ut at det ikke var nødvendig nå når vi bare har et barn, men har tenkt å kjøpe til nr 2. Greit å kunne legge babyen oppi der når den andre er i farta rundt omkring!
90210 Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Vi kjøpte en reiseseng som vi bruker daglig som lekegrind i stua. Er litt greit nå som tulla har begynt å åle seg frem og kan få tak i ting og tang, + at en ikke kan f.eks ha døra åpen for lufting imens en f.eks lager middag om babyen ligger på gulvet. Man lar jo ikke babyen ligge alene i lekegrina i flere timer så jeg syns den er grei jeg! Og hun liker seg oppi der med alle lekene sine så jeg er svært fornøyd med lekegrind jeg Blir også god å ha når vesla blir så stor at hun begynner å krype rundt... Slik at jeg f.eks kan legge henne oppi der da jeg skal rydde, lage middag osv..
hårsår Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 jenta vår sitter i lekegrinda si ca. 4-5 timer om dagen og stortrives! Ikke i ett strekk, men oppdelt. Det avlaster meg enormt, så for min del kan jeg anbefale det på det varmeste.
MammaDilla Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jeg bruker reiseseng til lekegrind. Den har jeg brukt siden han ble født. Han er 5,5 mnd nå og er i "lekegrinden" hver dag. For vår del er det nødvendig da vi har en svær bamse på 50 kg som surrer rundt i huset. Greit å kunne plassere småen i lekegrind å være trygg for at han ikke blir løpt ned av vofsen mens jeg gjør husarb.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Nå åler snulla seg overalt, og det med gips på beinet! Så må nok skaffe meg lekegrind nå, for bekkenløsninga blir værre og værre, og da kan jeg ikke bruke hele dagen min på å løpe etter henne og plukke henne opp. Så er det nok veldig lurt siden nr 2 kommer snart.
somm@r Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Unødvendig mener jeg. Dette er tredje barnet uten lekegrind. Når et barn har lært å krabbe, synes jeg at det må få utforske. Kanskje en må gjøre huset barnevennlig en stund, men det er nå verdt det. Vi har grinder på trapper og sikring på skap ol. Det er ikke noe farlig her. Ungene storkoser seg når de får utforske og da kan mamman drive med sitt. Jeg får både vasket hus, være på datan, se TV, trene ja alt det jeg har lyst til. Minsten bare krabber og koser seg.
somm@r Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Var kke det veldig lenge? Hva med å utforske verden rundt seg, får hun tid til det? En lekegrind er jo veldig liten. Fint for deg, men hva med barnet ditt?
Vimsen og Lille Bille Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Hos oss er det nødvendig fordi vi har hund. Det er veldig greit å sette lillegutt oppi grinda når jeg skal lage mat eller gå på do. Hunden er veldig glad i lillegutt, men kan fort bli for voldsom når han har bestemt seg for å gi gutten en real vask.
En liten mamma Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Ikke nødvendig akkurat, men veldig kjekt! Hedda elsker å ligge å leke i grinda si, og jeg syns det er flott at ho kan ligge der mens jeg styrer med anna. Tenker at det sikkert blir enda bedre til nestemann, at babyen da kan ligge "trygt" for storesøster som sikkert gjerne vil styre... (ikke at en ny er på vei, men når den tid kommer!)
MammaDilla Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Poden min trives faktisk utrolig godt i reisesengen son. Den er i en litt stor type. Men for all del. Han er mye på gulvet og leker med babygymmen. Men praktisk til tider med grind;ja..
Simselimsen Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 Tror den blir ganske nødvendig nå med to tette, og har vært fin og ha til nr1 også...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 Jenta vår på 8 mnd har akkurat fått lekegrind nå. Hun storkoser deg oppe i der. Det er hennes lille fristed liksom. Hun sitter og pusler med lekene sine og er virkelig fornøyd.
*Isabell* Skrevet 9. juli 2007 #20 Skrevet 9. juli 2007 Har reisesengen stående på stuen, og bruker den vist jeg skal i kjelleren å vaske klær, vaske gulvene elelr andre sysler der jeg ikke kan være i umiddelbar nærhet. Har hund så det er grunnen her i huset, hadde vi ikke hatt den hadde jeg heller ikke brukt den.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 4-5 timer pr. dag, oppdelt eller ikke....det var litt lenge!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #22 Skrevet 12. juli 2007 Det kommer vel litt ann på. Hos oss synes jeg det er nødvendig pga vi har stor hund og et par katter. Greit å ha et sted å legge han når jeg har ting jeg må ordne i huset.
rødhette* Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Nødvendig, nei. Men praktisk, ja. Har før vært tråder her, der folk har skrevet at de ikke går ut med søpla eller henter posten en gang, mens ungen er alene inne. For de er redde det skal skje noe med ungen. Har man lekegrind, så er ungen trygg der og kommer seg ikke noe sted den kan skade seg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #24 Skrevet 12. juli 2007 Unødvendig, med mindre du har hund e.l.! Vi er på jakt til en lekegrind for å gjerde inne peisen vår, og bruker ellers trappegrind. Ellers kan gullet være akkurat der han vil. Har mer skuffer enn de fleste (7 rader), men får bare følge med og passe på. Knivene får vi opp på hyllene over benken.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #25 Skrevet 12. juli 2007 Babydan har slike grinder til å gjerde inn ovner og peiser med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå