SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Jeg ammet gutten min kun de to første ukene og da fikk han også MME på flaske i tillegg. Så sluttet jeg helt å amme, ikke fordi jeg ikke hadde melk, men fordi jeg rett og slett var for bekvem og lei de ulempene. Gutten min er nå 3,5 mnd og jeg angrer på at jeg ikke ammer lenger. Er det teoretisk mulig å begynne å amme igjen? Melka har jo sluttet for lenge siden, vil den komme tilbake bare han suger nok? Han trenger jo ganske mye mat nå, vil det være mulig å fullamme igjen etter en stund? Jeg er klar over at det vil innebære mye amming og mye jobb, men vil gjerne satse på det.
m@rie82 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 hei! dette vet jeg ikke. men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort et forsøk eller to. det er jo kjempeflott innstilling du har! hvorfor ikke prøve?! da jeg sluttet å amme førstemann hadde jeg melk i laaaaang tid etterpå. men så ammet jeg jo han i ca 10 mnd'er da... du kan jo bare prøve å legge gutten din til brystet og pumpe deg litt innimellom også. kanskje du klarer å stimulere til produksjon. ønsker deg masse lykke til!!
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Hei du I følge ammevideoen som surrer og går non-stop på Ullevål pasientholtel skal det visst være teoretisk mulig, men krever sikkert endel jobb. Sjekk ut på "Ammedebatten" om de har vært borti slike tilfeller før, få råd og veiledning
Murmeline Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Dette er fullt mulig, det er faktisk ei her inne som har gjort det, hun måtte slutte å amme pga medisiner, og begynte igjen da hun var ferdig på medisinene et par,tre mnd etterpå Vet ikke om hun vanker her lenger, lenge siden jeg har sett nicket hennes... Det man trenger er en sugevillig baby, som godtar at han må jobbe litt for melken. Om man ikke har det, kan man benytte hjelpebryst (ammehjelpen.no), så gir man mme via sonde samtidig som man ammer. Dermed får mamma stimuli, og utålmodig baby får melk. Slik holder man på til man har økt nok. Hvor mye melk osv kommer sikkert an på mammaen, babyen og kombinasjonen av dere begge. Lykke til så mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå