L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 "For en gravide er den sikreste tiden for å reise med fly i det andre trimesteret, dvs. fra uke 13. til uke 29. I denne perioden oppstår de færreste komplikasjonene". Kanskje jeg bare skal holde meg nede på "jorda" hehe.. Hadde egentlig tenkt oss en liten tur til oslo om 3 uker og da er jeg 32 uker på vei... Hva mener dere?
Kaisa75 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Det tror jeg gaar helt fint! Forrige gang jeg gikk gravid floey jeg masse! Helt inntil slutten (husker ikke lenger hva flyselskapene setter som grenser, men om de sier det er ok saa ville jeg ha gjort det om jeg var deg). Det blir jo heldigvis ikke noen lang reise. Hadde ikke lagt meg ut paa mange timers flyreise saa sent, men en tur til oslo gaar nok fint. Pass paa aa beveg deg, og du kan bruke stoette sokker / flysokker (fas paa apotek). Om du ikke gaar rundt hele tiden, saa sitt og vri og spenn bena under turen saa holder du sirkulasjonen i gang (det er jo ofte blodpropp bla de er redde for tror jeg+ at flyselskapene ikke vil at du skal foede om bord.. forstaaelig nok ;-) ) Ha fin tur, om du drar! (ps: ta det opp med legen din om du er usikker)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 tusen takk for fin informasjon:=) Ja fly reisen er jo ikke så lang da så går vel greit:) Vi får se hva vi finner ut:)
Solskinnsjenta Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Innenlands kan du fly fram til uke 38, må ha legeattest fra uke 36. Så en Oslotur i uke 32 tror jeg trygt du kan ta!
Mamma'n til Mia Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Bare reis til Oslo! Jeg dro til Rhodos i uke 33 og det var ikke noe problem. Gynekologen min skrev ut legeattest og alt gikk helt fint. En innenlandsreise er jo også mye kortere.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2007 Ja ok:) Greit å høre med andre som har gjort det samme:) Åh tur til rhodos hørtes deilig ut:)
tjorven 1 Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Er du ellers frisk og rask er det ingenting i veien for å fly, i mitt første svangerskap fløy jeg til filipinene, da jeg var 34 uker på vei og landet på gardermoen igjen dagen da jeg var 36 uker. gikk kjempe fint, mens denne gangen orker jeg ikke tanken på å fly til københavn en gang i uke 34.... :->
Kiwi med maispire Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Altså, kanskje ikke så lurt da å reise til Thailand i slutten av svangerskapet liksom:)
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 fløy masse med forrige mann fra trondheim til sandefjord fram til tre uker før termin, og det virker som det ikke er noen fast regel på hvor lenge du kan fly, kommer ann på flyselskapet og flytiden. Innen samme flyselskap og rute var det faktisk forskjellig beskjed. fra trondheim til sandefjord var det tre uker før termin mens da jeg skulle tilbake sa de fire!! men dette er nesten fire år siden så kan jo hende de har endret noen regler.
tjorven 1 Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Helse situasjonen i thailand og filipinenne på turist stedene er fantastiske! Så det var ikke noe problem når jeg var der! I allefall på filipinenen kan alle engelsk og mange har tatt utdannelse i utlandet usa ol. Og jeg tenkte at det fødes jo barn der også så det var jeg ikke så redd for.! Men nå ville jeg som sagt ikke flydd til køben en gang fordi magen er større og jeg slitern med bekken løsning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå