Gå til innhold

Små barn og sykkeltilhenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaring?

Vi kjøpte en til 3500 kr og da trodde vi at den tålte litt og ikke minst tålte barn! Men neida, velsejenta 16 måneder kunne fint lene seg til "veggen" og hjulet slet selvfølgelig hull tvers i gjennom. Mens broren på snart fire satt fint og pyntelig. Flere som har opplved dette?

Mine barn var med i butikken da vi kjøpte tilhenger, så de visste hvem de solgte det til. Samt at vi er en tegnspråklig familie..... Så den butikken var bare opptatt å selge dyrest mulig tilhenger ogi kke riktig tilhenger.

Så de sa idag at det vår egen feil.... Jaja... Det var de pengene... :( Og der forsvant muligheten til å sykle alene med begge to... Arg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det virka litt rart. Dere burde vel få nytt trekk i alle fall. Vi har sykkelhenger som vi har brukt mye. En rimeligere vogn er det også og vi har aldri hatt problemer med vår.

Kanskje du bør sende en mail til forbrukerrådet? Hør med dem hva de mener om saken.

Skrevet

Synes det hørtes litt merkelig ut. Du kan jo høre med forbrukerrådet hva du evt har rett på.

Uansett synes jeg det blir litt merkelig at du bruker tregnsprøket som en forklaring på at butikken har solgt dere noe som er ubrukelig. Uansett om dere er tunghørte/døve, så er dere like ansvarlig for å f.eks prøve barna i hengeren før dere kjøper. Dere er også ansvarlig for å stille de samme spørsmålstegnene ved et produkt som andre kjøpere. Dersom dere har store problemer med å forstå ekspeditøren, burde dere ha tatt med dere en tolk....... Man kan anklage butikken fro å ha solgt dere dyrest mulig henger frodi dere er en tegnspråkfamilie!!

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, da jeg har formulert meg litt dårlig. :)

Bare en liten kommentar til tolk, de fleste tolker tar ikke oppdrag som varer under to timer. Årsaken er at de tjener ikke på det. Særlig frilancere og vi må gjøre våre innkjøp på kveldstid. Det er grunnen at vi reiste alene.

Vi prøvde tilhengeren med begge barna i og de sa bare at denne passet oss bra. Vi spurte også om jenta på 16 måneder var for liten og om det kanskje var i det tidligste laget med tilhenger for hun. Hun var stor nok i følge butikken, men etter tre turer ser vi jo det at tilhengeren er ubrukelig. For heretter vil vi være redde for at de stikker fingrene ut og rett i hjulet.

Grunnen og at vi understreker at vi er tegnspråklig familie, er at dere som er hørende hører om barna sitter inntil hjulet. Noe vi hørselshemmede ikke har muligheten til. For i andre butikker ved andre kjøp så har vi blitt anbefalt andre ting nettopp pga hørselstapet vårt.

Men det er helt i orden at du er uenig. :)

Vil bare finne ut hva som er vanlig praksis i butikker jeg. Hva som er riktig og ikke hvem som har rett. :)

Skrevet

Men hvor gamle er dine barn? Og kan de lene seg til siden og sove uten at det blir hull i veggen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...