mollymamma Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hadde en tidlig SA helt i begynnelsen av juni, og ble gravid igjen nå før mensen kom tilbake. Testet svakt positivt onsdag, og fikk en sterk positiv test på lørdag. Brystene er ømme, kjenner kvalme osv. Hadde bitte litt blødning i går kveld, og mer i dag. Ingen smerter. Tror jeg mister igjen og jeg er så lei meg. Har fått legetime i morgen. Noe spesielt jeg bør spørre legen om?
så gla' Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Hei mollymamma08! Skjønner at du er redd og lei deg nå. For 12 år siden var min situasjon omtrent den samme som din. Da jeg kom til legen fikk jeg beskjed om at dette var sikkert en SA, og at kroppen ville ordne opp selv. Mest sannsynlig... Jeg var kjempelei meg, og tok det han sa for god fisk. Jeg blødde litt en 3-4 dager, så var det over. Jeg hadde heller ingen spesielle smerter, bare litt murringer som ved vanlig mens. Det gikk et par uker, og jeg slet meg gjennom dagene. Hadde så lyst på en liten til. Det rare var at symptomene bare tiltok og jeg hadde fortsatt følelsen av at kroppen var gravid. Kan jo ta litt tid å komme tilbake til normalen igjen tenkte jeg. Så kom morgenkvalmen skikkelig. Morgen etter morgen, mistanken om at jeg fortsatt var gravid ble sterkere og sterkere. Det var nesten tre uker siden jeg hadde vært hos legen og fått beskjed om SA. Jeg tok en GT til, den var fortsatt positiv. Vel, HCG kan jo sitte igjen en stund så... Men, så orket jeg ikke presset lenger og tok kontakt med priv. gyn. Jeg fikk time dagen etter, og da jeg kom dit fikk jeg en innvendig UL. Der fikk jeg se et bankende hjerte, og beskjed om at jeg var ca 8 uker på vei. Altså, ingen SA! Gjett hvem som var hoppende glad for at leger også kan ta feil! Men, uker med nedstemthet kunne vært unngått. Så kjære deg mollymamma08, det er fortsatt håp. Be om å få målt HCG. HCG må vel måles igjen etter et par dager for å se om det er stigning. UL er vel litt for tidlig, men du kunne jo kanskje fått en UL om en ukes tid, eller når du er 6+.. Hvor langt er du på vei? Det er jo forferdelig å gå slik og ikke vite. Jeg krysser fingrene for deg, og håper alt går din vei. Lykke til!
mollymamma Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 4 + 5 i dag og ikke så langt på vei, men nok til at skuffelsen er stor og tårene bare renner. Hadde en SA på akkurat samme tidspunkt som sist. Har en datter på snart 5, så jeg vet jo at jeg kan bære fram et barn, men blir allikevel redd for at noe er galt med meg. Bebreider meg selv for at vi ikke hoppet over en pp sånn at kroppen fikk kommet seg skikkelig igjen etter forrige SA. Men - har fortsatt et ørlite håp igjen, siden jeg fortsatt ikke har smerter.
gull-ønske Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Mollymamma08! Håper inderlig at du ikke mister igjen. Jeg opplevde selv det som du er redd for nå.Ma og Sa rett etter hverandre. Jeg hadde ingen smerter, men blødde nok litt mer enn en vanlig mens. Du burde få tatt hcg-plodprøver med 2 dagers mellomrom for å se om nivået stiger eller synker. Og husk: det er fortsatt håp om at dette kan gå bra. Forstår din fortvilelse og tenker på deg! Klem
gull-ønske Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 .......så ikke det siste innlegget ditt når jeg skrev. Skulle så gjerne ha beroliget deg for det er jo ikke så uvanlig å ha blødning tidlig i svangerskapet. Har prøvd å finne ut om det å bli gravid rett etter sa øker abort-risikoen men har ikke funnet undersøkelser som viser dette. De sier jo at man ikke blir gravid dersom kroppen ikke er klar for det og forholdene i livmoren de rette. Jeg føler selv at enhver sjanse er en sjanse for at det skal gå bra. Synes det er leit om du bebreider deg selv for ikke å ha venten en pp. Jeg ville ha gjort det samme i dag (altså forsøkt første pp)! HÅPER FOR DEG!
mollymamma Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2007 Takk - godt å dele med andre som har vært i samme situasjon og som håper på gull Kjenner at det hjelper litt på de triste tankene.
trollet66 Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Jeg ble grvid på første el etter SA i oktober 2006, og det gikk bra...... hadde en del blødninger etc første 10-12 ukene, men spiren satt fast den.... Ifølge min gyn så blir ikke kroppen gravid igjen før den er klar!!!
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Hvordan går det mollymamma? Har du vært hos legen? Håper det bare var en "vanlig" blødning som noen opplever i svangerskapet, og at du kan komme med ett gladbudskap i løpet av dagen. Skal tenke på deg. Vet hvor vondt det er å miste. Stor klem
mollymamma Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2007 Har blødd mye i natt og i dag, og hatt mer enn vanlige menssmerter - så en ny SA er nok et faktum. Var hos legen, og har nå fått henvisning til UL og gyn. undersøkelse om ca. 1 ukes tid for å sjekke at alt er ryddet og greit. Blir rørt av varme ord og omtanke, og må nok gråte enda en skvett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå